lékařská dokumentace
xxx
Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o informaci týkající se lékařské dokumentace. Může pacient v PL na oddělení léčby závislostí nahlédnout do své zdravotní dokumentace, obzvlášť když má fyziologické potíže?A může nechat do této zprávy nahlédnout někoho blízkého?Nebo má blízký člověk určený pacientem nárok na informace o pacientovi??Děkuji!!

Odpověděl: Bára Orlíková
Pacient má právo na informace ze své zdravotní dokumentace. Pokud budu citovat kolegu právníka Filipa Pospíšila, tak: "jako pacient psychiatrického lůžkového zařízení (ať již jste hospitalizován dobrovolně či nedobrovolně) máte právo na poskytnutí veškerých informací shromážděných ve zdravotnické dokumentaci, které jsou vedené o vaší osobě, a v jiných zápisech, které se vztahují k vašemu zdravotnímu stavu. Navíc máte jako pacient právo písemně požádat správce dat (například psychiatrické zařízení) o poskytnutí písemné informace o osobních údajích, které o vás zařízení zpracovává." Výše uvedené informace vychází ze zákona 20/1966 Sb. (Zákon o péči o zdraví lidu) a ze zákona 101/2000 (Zákon o ochraně osobních údajů). Zároveň máte právo na to, aby vám bylo umožněno informovat o vaší hospitalizaci někoho z vašich blízkých nebo příbuzných. Pokud si však nepřejete informaci o vaší hospitalizaci či zdravotním stavu poskytovat, musejí pracovníci zařízení vaše přání respektovat (a zároveň respektovat i zákon o ochraně osobních údajů) a nesmějí informace dále sdělovat. Proč se na to ptáte? Máte s tím nějaký problém?