co s tim?
honza
Dobrý den, chtěl bych se zeptat - od deseti kourim, od trinacti denne hulim ¨travu, do toho sem tam pridam pernik, mam za sebou dve nedokoncene lecby v komunitach, ted se nachazim v pl...ve svoji zprave jsem se docetl, ze mam smisenou poruchu osobnosti, mam nezdrzenlivou osobnost a premorbidne akcentovanou...Predepsali mi zoleptil a citalopram....moc se mi ale do uzivani dalsich leku nechce...navic mi rekli, ze mam na plicich a u patere vapenate usazeniny, pry z toho huleni, diky nim mi take hrozi pry schizofrenie?je to mozne?jak bych to na sobe poznal?myslite, ze mam uzivat ty leky?zadne psychologicke nebo psychiatricke vysetreni jsem moc neabsolvoval, jen rozhovor.....za odpoved diky

Odpověděl: Jakub Minařík
Jo, psychiatři vyšetřují tak, že si s vámi povídají a pozorují vás. A když to dělají dosti dlouho, tak si udělají obrázek a ... No, existují samozřejmě i různé specializované metody, ty přijdou na řadu spíše v případě pochybností, ... Co se týče té medikace, doporučil bych jí užívat, zvýší to pravděpodobnost, že budete abstinovat. Přijde mi to jako rozumné. Spousta lidí se vrací k drogám jen proto, že má nějakou psychickou poruchu, kterou za střízliva a bez léků prostě neustojí. Tak buď berou léky a nebo drogy. Bylo by blbé kvůli tomu relapsovat. To s těmi vápenatými usazenínami o páteře a v plicích, které jsou z hulení bude blbost. Teda, spíš takhle - když budete hulit, tak si schizofrenii opatřit můžete, tuplem při disposici,kterou máte. Vápenaté usazaniny také mohou být, ale kvůli nim schizofrenie nevznikne.