Brebyna
Dobrý den. Chtěla bych se zeptat, pokud můj ošetřovací lékař zjistí, že požívám tvrdé drogy, tak jestli má nahlašovací povinnost příslušným orgánům, pokud mi ještě není 18 let??? Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Záleží na tom, v jakém kontextu se ptáte a jakým způsobem by to mohl lékař zjistit. Při běžném vyšetření se testy na přítomnost drog neprovádí. Takže nevím, z čeho konkrétně máte obavy. Taky nevím, co berete - na halucinogeny jako je LSD nebo lysohlávky se testy v zásadě ani nedělají. Užívání drog není trestné, takže to, že by to lékař měl hlásit na policii, odpadá. Trestné je ovšem nakládání s drogami - ať už jejich držení nebo výroba či distribuce. Pokud Vám není osmnáct, tak by připadala v úvahu jedině sociálka, ale to taky nejsem schopná posoudit bez dalších informací o vaší situaci. No, nakonec, pokud berete tvrdé drogy jako pervitin nebo heroin, tak jsou i jiná rizika než že to zjistí váš lékař. Pokud berete pravidelně a intenzivně, tak se to pravděpodobně provalí tak jako tak. Hrozí Vám nějaké problémy?