Poradte prosím rychle :0/
amy
Dobrý den,mám 3týdenní miminko.Celé těhotenství sem nekouřila,ani marihuanu.Před tím občas na nějaké akci(1x za 2měsíce)alkoholu též neholduji.Takže si myslím že na dnešní dobu jsem až moc "jiná" :0) za 14dní máme ale sraz ze školy pod louhé době a jelikož už jsme dlouho nikde nebyla apod.ráda bych si z jointa třeba potáhla-či vypila nějakou tu skleničku,abych se alespon trošku odreagovala...Problém je ale že kojím a své dítě nechci nijak ohrozit-tak se chci zeptat jak to mám udělat,nevadí to při kojení?Popř.šlo by to udělat tak že bych odstříkala třeba mléko na další den než bych šla na oslavu,uchovala ho v lednici a pak malému dávala(ten den tedy nekojila)nebo mu koupila Nutrilon a ten den ho jím krmila a "špatné"mléko(z oslavy) odstříkávala celý den a až by odešlo,tak bych zase kojila?Šlo by to?Opravdu bych si ten večer moc ráda užila...Napište mi jaké jsou možná východiska a rizika kdybych dítě tím mlékem(s thc a trochou alkoholu)nakojila nakojila díky za odpověd

Odpověděl: Pavel Kubů
Nejlepsi zpusob, jak skloubit oslavu s kojenim, jste jiz v otazce popsala. Odstrikate-li si mleko pred oslavou a pak dite prilozite k prsu s jednodenni prestavkou, mleko bude opet prosto jakychkoliv stop po konzumaci alkoholu ci konopi. Na druhou stranu, i kdybyste druhy den po konzumaci nekolika sklenicek alkoholu a potahnuti z konopne cigarety, dite opet kojila, nijak vyrazne ho tim neohrozite. Metabolity alkoholu a cannabinoidu obsazene v mlece budou po takove jednorazove konzumaci velmi nizke, paklize vubec nejake. Samozreme, ze nejjistejsi zpusob, jak udrzet materske mleko bez pritomnosti potencialne problemovych latek, je nekonzumovat zadne drogy, vyhnout se vsem plastum obsahujicim ftalaty, nepobyvat v zakourenem prostredi atd, atp. Pro dite je ale take dulezita psychicka pohoda matky a z vaseho dotazu je patrne, ze se na setkani velmi tesite, tudiz si jej uzijte bez zbytecnych vycitek, ze byste tim nejak ohrozovala svoje dite.