THC
Lucy*
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jaký je další postup v případě ,že doktor, po odebrání krve/moči a poslání na speciální testy, zjistí, že dotyčný člověk kouřil marihuanu? děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Záleží na tom, v jakém kontextu se ptáte. 1) lékař musí mít důvod tyto testy vůbec dělat - tedy s tím musí souhlasit pacient nebo jeho zákonný zástupce. 2) pokud se jedná o běžná vyšetření, tak se specializované testy na přítomnost drog nedělají 3) i kdyby hypoteticky lékař zjistil, že pacient v minulosti kouřil marihuanu, tak to je vázáno lékařským tajemství a není to informace, která by se měla dostat někam dál - tedy pokud je pacient plnoletý. Nejvíce problematické by bylo, kdyby to byla osoba pod 15 let. 4) užívání drog není trestné. Tím odpadá možnost, že by to měl lékař hlásit na policii. Trestné je ovšem jakékoli jiné nakládání s drogou jako je distribuce, výroba, pašování, předání jiné osobě a pod. 5) pokud by test udělal lékař v rámci léčby ze závislosti na drogách, kde pravidla užívání jakýchkoli drog nepřipouští, tak by byl pacient z léčby vyloučen, pokud jí nastoupil dobrovolně. 6) Pokud je tento test na drogy součástí nějakého soudního řízení, tak mohou být důsledky různé podle toho, čeho se to řízení týká. 7) možná kdybyste konkrétněji napsala, v jaké souvislosti se ptáte, mohli bychom odpovědět konkrétněji.