Žádost o pomoc
alena
Můj manžel jednou podstoupil protialkoholní léčbu.3 roky byl v pohodě.Teď má dobrou práci,kde je spokojen.Ale začíná tajně pít. Já se mu snažím domluvit,ale odmítá veškerou komunikaci,že o nic nejde,že to má pod kontrolou.Jsem už na nervy z toho,jak lítám po sklepě a hledám poschovávané lahve.Podotýkám,že již jednou o práci k vůli alkoholu přišel teď pracuje jako řidič a je mu 56 let.Zatím v práci nepije.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, asi by bylo nejrozumější kontaktovat léčebnu, kde se léčil a nebo lékaře, který léčbu doporučoval, ... Oni vašeho muže znají a budou nejspíše vědět radu. Využít můžete také praktického lékaře. Kdyby to nezabralo, tak je jěště možnost pokusit se o nějakou nátlakovou akci, třeba nechat manžela odvézt na záchytku, když je opilý, vyhodit ho z domu s tím, že nechcete znova zažít to, co v minulosti, ... Jsou to ale krajní řešení a pouštěl bych se do nich opravdu až v situaci, kdy všechno ostatní selže. Protože mohou způsobit hodně škody. Také možná není špatné doporučení najít si nějakou skupinu pro blízké lidí, kteří mají problém s alkoholem nebo drogama. Většinou to pomůže nějaké řešení snáze najít a řešení bývají pak poměrně efektivní.