diazepam, alkohol a nema to konce
Rada
je mozn0 studovat a brat dlouhodobeji diazepam ? nebo uzkosti tisit alkoholem ? co je lepsi, co mi dava vetsi sanci preckat oba semestry. je pravda, ze je diazepam plne nahraditelny jinymi psychofarmaky? potrebuji jen jen prostor dal fungovat nez budu silnejsi. rozhodnuti jak dal je plne na me. proto bych si rada vyslechla i vas, ci vase nazory, protoze mi dochzi sil, nebot se me problemy tahnou mnoho let. dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud studujete a potřebujete používat hlavu je pro vás diazepam dosti nevhodný, protože, stejně jako jiné látky této skupiny, zhoršuje paměť. Takže se sice budete moci učit, ale všechno zapomenete. Při dlouhodobějším užívání vzniká závislost. Jinak diazepam je nahraditelný jinými farmaky, přechod ale nese jisté těžkosti, protože mají jiný mechanismus účinku. A to - i když v konečném důsledku pomohou stejně, lidi obyčejně špatně vnímají. Benzodiazepiny jsou tím, kde účinkujou, mimořádně účinné, přitažlivé, ale také zdrádné. Tišení úzkostí alkoholem je nevhodné ze stejných příčin, jako v případě těch benzodiazepinů. Prostě, není to dobrý nápad. Ani jedno, ani druhé.