benzodiazepiny
none
Dobrý den. Pokládám tuhle otázku již po druhé. S jistým dovysvětlením... Asi rok a měsíc jsem bral benzodiazepiny v podstatě nonstop. Důvody a příčiny zde uvádět je myslím zbytečné. V posledních dnech jsem již docela zoufalý. Ve výsledném období jsem bral třeba i 5 tablet neurolu 0,5 mg denně. Nešlo s tím skončit, protože po 24hodinách přišly fakt dost nepříjemný stavy, byl sem úplně mimo, návaly paniky, zmatenosti, záškuby v končetinách atd. Bylo toho plno. Tak sem přešel na lexaurin 3mg o kterém si myslím, že je slabší ... Došel sem k užívání 3 až 5ti tablet denně. V podstatě jsem se cítil normálně, účinek nebyl ani moc znát. Chtěl sem přestat, ale nějak to taky "nešlo". K radikální změně došlo před pár dny, kdy mi obvodní lékařka odmítla další lexaurin napsat (byl sem u ní opravdu skoro každé 2 týdny vždy pro 2 balení (60 tbl.). No a nakonec sem se tím pádem dostal do situace, kdy jsem neměl co vzít a začalo mi být zle. Vím, že BZD jsou fyzicky návyková a mají se vysazovat postupně. nějak sem myslel, že to bude u mě v pohodě. Bohužel není. Po dvou dnech sem se dostal do stavu, kdy sem byl totálně na dně, mimo, skoro sem dostával křeče, spát nešlo absolutně vůbec... Je mi jasné, že jsem si vytvořil na BZD návyk a chci se toho zbavit. Necítím žádný cravin apod. Ale musím se furt udržovat aspoň trochu při normálu ze železných zbytků, co jsem po známých posháněl... Dneska sem volal jedné psychiatričce, která se zabývá léčbou z drogových závislostí, ale ta mi řekla, že můžu přijít až v únoru (!!). Bavila se se mnou ale o tom problému a říkala, že BZD musím vysazovat postupně a opatrně několik týdnů. Vysvětlovala mi jak snižovat dávky v případě lexaurinu 3 (když sem bral tak 3 až 5 tbl/den). Jenže já jsem si to přesně nestihl zapsat a zapamatovat ... Volal sem pak k jiné, běžné psychiatričce a ta mě po prosbách objednala na zítřek. Pokusím se to s ní skonzultovat. Chci se ale zeptat na to, jak se v případě závislosti na BZD postupuje, jak bych měl ty dávky postupně vysazovat, trochu přesnější harmonogram. Co dodržovat atd. Hlavně mi zas prosím neraďte meduňkový čaj. Nepomáhá, nepomáhá NIC jiného na sklidnění, všechno jsem zkusil. Chci se z toho normálně dostat, nechci ty léky brát, prostě sem udělal blbost a myslel, že na nich jde být stále a život si tak ulehčit. Asi opravdu nejde ... V minulosti jsem se dostal z alkoholu, extáze, kokainu sám. I tohle zvládnu, ale musím vědět jak... Proto prosím o co nejpřesnější informace, v drogách a lécích se orientuju dost dobře. Věřte, že mi není teď dobře. Prostě se to člověka drží jak nějaký "zlo", nechce to už brát, ale musí, aby byl aspoň trochu ok... Mockrát děkuji za odpověď a radu!!!!!

Odpověděl: Jakub Minařík
Tak jo. Zkuste to tak - nejvhodnější pro vysazování jsou preparáty s dlouhou dobou účinku, neboť zajistí pozvolný pokles hladiny. Takže bych pro vysazování doporučil Diazepam. Úvodní dávka by podle mého měla stačit 10 mg a vždycky po týdnu snižte o 2,5 mg, tzn. v případě 10 mg tablet o 1/4. Až se dostanete na poslední 1/4 tak si tu 1/4 ještě dělte týden na 1/2 (tedy budete brát 1,25 mg a pak vysaďte docela. K tomu, aby se vám lépe vysazovalo doporučuju: Magne B6 v dávkování 1-1-1 tu meduňku bych na vašem místě oprášil, fakt zklidní, pijte jí furt, co zvládnete. Napište, jak to jde.