dobry den, obracim se na Vas s dotazem, jak pomoci cloveku, ktery snupe pervitin po dobu 6-ti let. Odbornou pomoc odmita. Je mu 23 a zdravotne je v poradku.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel na tak stručný dotaz je těžko nalézt nějakou konkrétní odpověď. Nevím, v jakém jste s dotyčným vztahu a jaký na něj případně můžete mít vliv, v jaké je dotyčný situaci - zda má nějaké další problémy související s drogami, které by ho mohly přimět k tomu, aby situaci změnil... Je to bohužel tak, že pokud on nebude chtít se situací nic dělat, tak s tím mnoho nehnete. Pokud odmítá odbornou pomoc, tak po šesti letech užívání pervitinu nejsou šance na to, že to zvládne sám, moc velké. Nicméně nemožné to není, jen s tou odbornou pomocí by měl větší šanci na úspěch. Žádným jednoduchým návodem, jak někoho přimět, aby přestal brát drogy, nedisponujeme. Zkuste napsat o té situaci víc a zkusíme vymyslet, co by se s tím dalo dělat a kam by se dotyčný případně mohl obrátit. Zatím přeji hodně štěstí.