Nasledky intoxikace thc - flashback
Anonym
Dobrý den. Mam jisty problem na ktery bych se rad zeptal. V minulosti jsem cca 5x zousel kourit marihuanu nikdy mi to nic neudelalo az na popate,coz bylo asi pred ctyrmi mesici. Bylo to vazne naprosto priserne stav naproste hruzy desu, panickeho strachu, pocitu na omdleni pri kazdem pohybu, pocit propadani do jine reality, jine vnimani plynuti casu atd. Byla to hruza Ale po par hodinach to preslo. Myslel jsem si ze tim to konci. Byl jsem rad ze to skoncilo a se s zatvrzenim ze uz to nikdy nezkusim jsem klidne pokracoval v normalnim zivote. Jenze uz to neni jako driv. Ted uz si nikdy nejsem jisty co je realita a co ne. Asi po dvou mesicich se mi ten stav jakoby zableskove vratil mel jsem pocit ze se zase propadam, hrozny strach. No jenze pak se to vracelo stale znovu a znovu. Kdyz jsem lezel a chtel spat mel jsem treba najednou pocit ze nemuzu dychat. Kdyz jsem jel autem najednou me prislo ze se jedu stale dokola a nikdy se z toho nedostanu vzdy spojeno s navalem intenzivniho panickeho strachu az leknuti. Kolikrat se mi vraci ten pocit ze ztracim kontakt s realitou. Nechci aby se to uz vracelo. Nejhorsi to bylo asi po trech mesicich. Ted uz se intenzita vyskytu techto flasbacku(doufam ze se tomu tak rika) snizila. Tak moc doufam ze to jednou prejde uplne. Co myslite? Marne jsem hledal na internetu ruzne popisy intoxikace Marihuanou ale nikde jsem nenasel neco co by popisovalo muj problem. Je mozne ze by tyto stavy nesouvisely s uzitim teto drogy a ze se jedna napriklad o jinou psychickou poruchu?(sam jsem presvedcen ze se jedna spise o nasledek te intoxikace). Bojim se ze se mi tyto stavy zase zacnou vracet tak casto jako pred mesicem. To uz bych vazne zesilel. Lituji toho ze jsem to kdy zkusil. Nechapu jak jsem mohl byt tak naivni a myslet si ze je to bezpecne. Kdyby to byvalo nekde uvedeno ze to muze zpusobit tohle tak bych to nikdy nezkousel. Prosim Vas o radu ci o vas nazor na vec a velice Vam dekuji za Vas drahocenny cas ktery mi prave venujete.

Odpověděl: Jakub Minařík
Většinou si myslíme, že to, co děláme, nám nemůže ublížit, až do té chvíle, dokud nám to neublíží. Nedělejte si kvůli tomu výčitky. Týká se to všech látek (včetně alkoholu) a stejně s nimi většina lidí stále experimentuje, nebo je užívá. Konopí není úplně bezpečné, ale rizika spojená s jeho užitím jsou menší, než u jiných látek. No, váš stav vypadá opravdu jako flash back. Ne na jinou duševní poruchu. Návrat stavu který jste zažil při intoxikaci se tak jmenuje, takové ty divné stavy, které popisujete, jsou následek intoxikace a mohou souviset s tím flashbackem. Co stím? V první řadě nepanikařte. Stav většinou sám odezní, podivné stavy se "obrousí". Je důležité, abyste se pokusil zůstat klidný a moc "neblbnul". Více než polovina toho stavu jsou potíže, které souvisí s tím, že se "strašíte" tím, že jste zešílel, že to budete mít natrvalo, ... Prostě si řekněte, že to odejde stejně jako to přišlo. Stav by měl postupně ztrácet na intenzitě a nakonec úplně odejít. No, kdyby to mělo tendenci nemizet a nebo se něco dělo, či jste měl ještě nějaké dotazy, napište. :-)