intoxikace
pavel
Dobrý den, na začátku příštího roku chci změnit zaměstnání, chtěl bych to zkusit k hasičům a vím, že tam dělají testy na drogy, nejsem si jistý, ale myslím, že z moči, protože testování z krve je mnohonásobně dražší. Proto bych se Vás chtěl zeptat, jak dlouho jde zjistit marihuanu, když jsem si kouřil do začátku prosince pravidelně(4-8 jointů týdně) a co mohu udělat pro rychlejší odstranění z těla. Ještě v průběhu listopadu jsem zkoušel experimentovat s extází a lysohlávkami, které jsem měl jen jednou. Po jaké době můžu jít na testy, abych si mohl být jistý, že jsem O.K. ?? Mnohokrát děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Marihuana se dá detekovat až několik týdnů po posledním užití, ve Vašem případě by měly být testy negativní cca do jednoho měsíce po posledním užití, ale nechala bych si být Vámi ještě pro jistotu delší rezervu. Tedy byste neměl už marihuanu kouřit do té doby, než Vám testy budou dělat, a samozřejmě ani poté, co by Vás případně do zaměstnání přijali - v těchto povoláních není výjimkou, že se dělají zaměstnancům namátkové testy na drogy. A nejde jen o testy, ale také o to, že by bylo potřeba dodržovat nějaká pravidla bezpečnosti, jak pro Vás, tak pro ostatní - těžko budete někoho zhulený zachraňovat z plamenů. Nutno si také uvědomit, že marihuana může ovlivnit Vaše reakce ještě mnoho hodin po akutní intoxikaci. Ohledně toho urychlení - ovlivnit se to moc nedá. Existují bylinné připravky na detoxikaci organismu, které by mohly trochu pomoci, ale nejspíš nevýznamně. A co se týče lysohlávek a extáze, tak tam je to ještě zjevnější a myslím, že není třeba připomínat, že se užívání těchto drog s takovým povoláním neslučuje. Extáze se dá detekovat v testech cca do týdne, na psilocybin a psilocin se myslím ani standardní testy nedělají. Takže užití těchto drog by se z testů nezjistilo. Testy se obvykle dělají ze vzorku moči. Takže přeji hodně štěstí.