Tata snupe
MISS
Dobry vecer, jmenuji se Michaela K., muj tata zacal v 49 letech snupat,nevime presne co to je, myslime si, ze nejaka verze pervitinu,mozna jsem totalne vedle,nikdy jsem se tim nezabyvala. Mel vzdy problem s alkoholem,ale tohle je vrchol.Mamka to odhalila,nevime, jak to resit. Predstirame, ze nic a kontrolujeme kolik ubylo,ale tim mu vic skodime nez pomahame.Nevim, co se tim snazi resit a co zatim vsim je.Do poradny ho nedostaneme,nasi bydli okrese Usti nad Orlici a nevim o zadne poradne ani Drop centrum, kam bych se mohla obratit.Ziju a pracuji v Anglii,po telefonu se to resit neda a mamka to sama nezvladne. Nezlobte se, ze vas tim obtezuju,ale jakakoliv konkretni rada,jak s nim o tom promluvit,aby si vubec pripustil, ze ma problem, je vic nez vitana. Kdybe jste mi byli schopni dat kontakt na nekoho v okrese Usti nad Orlici by bylo naprosto super. Moc dekuji, mam strach, ze ho ztratim uplne. S pozdravem Misa

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Drogy, které se užívají šňupáním, bývají nejčastěji pervitin a kokain, méně často heroin. Takže je možné, že se jedná o pervitin - bez bližších informací to ale nedokážu posoudit. Myslím, že vzhledem k tomu, že popisujete, že otec má a měl problémy i s alkoholem, tak to považuji za docela závažné. Nevím, zda jste s ním Vy nebo Vaše matka o tom mluvila, a jak by se stavěl k tomu, že by měl vyhledat nějakou odbornou pomoc. Myslím, že není na místě věc přecházet a nechat ji jako tabu, o kterém se nemluví - tím se skutečně nic nevyřeší. Pokud nebude ochoten k nějaké spolupráci s odborníkem, je možné, aby se zašla o situaci poradit aspoň Vaše maminka - dostala by potřebné informace a podporu, a mohla by se lépe rozhodnout, jak bude v tomto postupovat dál. Bohužel v Pardubickém kraji moc vhodných kontaktů není, v Ústí nad Orlicí se mi nepodařilo najít nic, pouze v Pardubicích. Na této adrese www.khk.cz (o. s. KHK, které provozuje kontaktní centrum pro drogově závislé a ambulantní program) najdete konkrétní adresy. Přeji hodně štěstí.