pro MUDr.Minaříka
matka
Děkuji za Vaši odpověď na můj dotaz - Obava. Nyní jsem po třídní schůzce,kde jsem byla upozorněna,že syn téměř celé vyučování prospí,nepracuje ani při vyučování,ani při odborné praxi (kuchař,číšník),nevede sešity atd.,prospěch velmi špatný,již nyní má opět neomluvené hodiny (také jsme již řešili v minulosti),již nyní má ředitelskou důtku (kouření ve škole).Byla jsem také decentně upozorněna na podezření kouření trávy.Doma se téměř nezdržuje,pouze se nají a odchází ven,vrací se ve večerních hodinách.Nelze řešit ani po dobrém,ani po zlém.Jsem v místě bydliště v kontaktu s odborným pracovištěm,byla mi zde doporučena i Vaše poradna.Jsem totiž velmi zoufalá,chápu zatím,že není řešení,pokud dítě samo nechce spolupracovat,což mi přijde prostě hrozné (což nám bylo řečeno i v jistém diagn.ústavu,kde jsem domluvila konzultaci,myslela jsem,že ho tím vystarším?!-bezúspěšně).Jen nečinně přihlížet,trápit se a obávat se,jestli nebude ještě hůř je hrozné.Nejdříve jsem myslela samozřejmě,zda ho přehnaně nepozoruji,ale poté,co se mi podezření potvrdilo (odběr krve THC) nyní vím,že máme opravdu problém.Vrcholí to v posledním půl roce,mizí jeho osobní věci (2xmobilní tel.,discman,CD,videokazety..apod.). Jak jsem uvedla,jsem zde v kontaktu s jistým pracovištěm (středočeský kraj),mám ale pocit,že se vše spíš zhoršuje,potíže narůstají,syn na konzultace již odmítá docházet,chodím tedy sama,zbytečně.Cítím,jak se někam řítíme a já nic nedělám,a mám opravdu veliký strach. Kontaktuji Vás znovu tedy proto,abych Vás požádala o případný kontakt na nějaké spec.pracoviště,dojedu kamkoliv.Existuje nějaká pomoc??

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, na jedné straně je pravda, pokud syn nechce, tak ho těžko donutíte, na straně druhé je mu 15 a nějak nutit ho můžete. Z toho co píšete je zjevné, že nějaký problém existuje a podle toho, co píšete, tak celkem vážný. Osobně bych doporučoval zkusit tenhle kontakt, myslím, že by vám měli umět pomoci. Alternativa Čakovická 51, 19000 Praha 9 Kontaktní osoba: MUDr. Ivan Platz Telefon: 286 580 735 Kdyby to selhalo, nebo bylo třeba něco jiného, tak se ozvěte. :-)