dotaz
sarulajdka
Dobrý den, píchám si pervitin, asi od 16 let. Tedˇ jenom o víkendech a jednou měsíčně. S pervitinem mám problém, že nikdy neumím odmítnout. Taky mám probém s psychikou. Mám strach ze tmy. Nemůžu spát. Občas mám halucinace. Prosím poradíte mi? Vím, že by bylo nejlíp se vším přestat, ale bohužel se bez drog bavit neumím.

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že si musíte vybrat. Strach ze tmy a halucinace naznačují, že i když se bez pervitinu nebavíte, tak váš mozek už ho nesnáší. Takže si musíte vybrat. Buď halucinace s pervitinem a nebo se jich pokusit zbavit, ale to bude třeba pervitin vysadit. Existují sice možnosti - brát neuroleptika a k tomu pervitin, ale to moc nefunguje a dosti pochybuju, že byste se při téhle kombinaci bavila. Ony neuroleptika (nebo vlastně antipsychotika) dosti blokují efekt pervitinu, resp. tu část, která vám přijde zábavná. Taky byste měla vědět, že pokud budete takhle šílet dosti dlouho, tak se stav nemusí už nikdy vrátit k normě. Může zůstat i navzdory lékům i jiným pokusům o léčbu. A nebo můžete akutně zešílet a skončit nedobrovolně v blázinci. Tak si to promyslete.