Testy
Monika
Chtěla bych se zeptat na možnosti provedení testu,zda dítě kouřilo a nebo kouří marihuanu. Kde je možné tento test podstoupit nebo zakoupit balíček na provedení testu doma. Zda se test provádí z odběru krve nebo moči. Děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Test seženete v lékárně, dělá se z moči. Je to nejednodušší. Měla byste vědět, že se jedná o testy screeningové, které mohou být falešně pozitivní. Tedy, pokud výsledek testovaný odmítne, nezbývá než test konfirmovat, tedy udělat potvrzení v laboratoři (obyčejně toxikologická laboratoř, nebo soudní lékařství). Počítejte s tím, že konfirmace je tisícová položka. Jinak je dobré si odpovědět ještě na pár otázek: Kde vezmete moč a jaké důsledky to bude mít, když o moč požádáte. Co uděláte s pozitivním výsledkem. Je dobré mít na to odpověď, vždy je totiž šance, že testem naděláte více škody než užitku. :-)