Proč žít?!
fetnička
Už několik měsíců,možná i let je těžké to posoudit jak dlouho to v sobě mám.Vlastně ani nevím co to je,zda si to vše vsugerovávám nebo už jsem,tak psychicky nadně.Já už nevím nic jen to,že nesnáším život a vše kolem něj.Jedinou útěchou je mi nebo jsou mi drogy a to mě taky štve,ale nemám sílu na ně přestat myslet a nebrat je když se ke mě dostanou.Nemám už proč žít,ikdyž chcu,tak nechci,protože nevím proč a dost mě to štve,že mám takové myšlenky o to je to pro mě horší.Začala jsem brát antidepresíva,ale vím,že tak to dlouho nepůjde.Potřebuji vědět jestli mám vůbec šanci žít a né přeživat.Zda si to vše nevsugerovávám či já už nevím.Můžete mi k tomu něco říc?Nevím prostě co mám se sebou dělat.Díky za odpověďˇ.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás a omlouvám se za pozdní odpověď, máme dotazů poslední dobou hodně a tak někdy nestíháme. Myslím, že podle toho, co popisujete, je nejdůležitější to, že jste začala brát antidepresiva. Dle toho, jak píšete o svých stavech, bych soudila, že to je nanejvýš na místě. Nevím, zda docházíte někam kvůli depresivním stavům (protože to, co popisujete, je depresivní symptomatika), zda a jaké léky Vám lékař předepsal (nepředpokládám, že byste brala léky ze skupiny moderních antidepresiv bez receptu), kdy jste je začala brát (u antidepresiv je obvyklé, že trvá řadu dní, než zaberou a to může být ten problém - člověk bere léky, ale nevidí žádný efekt. Efekt nastoupí až po cca po 14 dnech, podle typu antidepresiv). Bylo by ovšem fajn vysadit ty drogy - nepíšete sice, co berete, ale Váš psychický stav to rozhodně nijak neposiluje a navíc některé drogy mají s určitými typy antidepresiv dost nemilé interakce. To, jak se cítíte, by mělo odeznít, pokud se Vám podaří dodržet doporučení lékaře, doporučené dávkování léků a nebudete je přestávat brát. Pokud jsem Váš dotaz neinterpretovala zcela správně, tak kdyžtak znovu napište, abychom si případné nejasnosti mohly vysvětlit a abyste nebyla nespokojená s případnou ne zcela přesnou odpovědí. Nevím o Vás příliš mnoho věcí, abych Vám mohla odpovědět zcela přiléhavě Vaší situaci. Zatím přeji hodně štěstí a vydržte, určitě se to zlepší.