RE pro MUDr. Pavel Kubů
To neni podstatne
Dekuji za odpoved ale jeste by mne neco zajimalo psal jste o demaskovani skrytych psychickych poruch tak jestli by jste mi mohl tohle trochu vysvetlit. Ale take jak jste psal o kratkodobe pameti tak me to celkem zaskocilo ze i po tak dlouhe dobe je znova mozna regerace jestli to teda nazyvam spravne :o) Jo a ohledne rizik s spojenych s kourenim jsi uvedumuji jelikoz jsem i kurak cigaret. Jo taky me zajima ohledne te pauzy tak jak dlouha by mela byt aby to melo vubec smysl ??? Ja jsi myslim ze bych take nemusel kourit kazdy den ale nemam zadnou motivaci a to je podle mne hodne dulezite a taky to kdyz jsi zahulim beru jako odreagovani od "reality" proste takova jako by relaxace :o) Jo a jeste by mne zajimalo jestli nevite jak je to stema testrama na mariuhanu ktere pouziva policie jestli tam je nejake intoxikacni doba nebo jelikoz kourim kazdy den tak mi to najdou v tele pokazde kdyz me zastavi v aute a nebo jestli to telo uz je na tu latku zvykle takze by nenamerili nic. Zatim dekuji :o)

Odpověděl: Pavel Kubů
Demaskovani skrytych psychickych poruch znamena, ze konzumace nejake psychoaktivni latky muze spustip ci akcelerovat psychickou poruchu, ktera se zatim u konzumenta neprojevila. Latka (typicky cannabinoidy, ale podobne muze pusobit uziti halucinogenu) sama o sobe poruchu nevyvolava, porucha je v psychice jedince pritomna, ale do intoxikace se nijak neprojevuje. Ano, regenerace kratkodobe pameti je mozna. Cannabinoidy nevyvolavaji nezvratne zmeny kratkodobe pameti, jeji funkce je zhorsena jen behem intoxikace a u castych kuraku jeste nekolik tydnu po zahajeni abstinence. Pauza by mela byt minimalne dvou tydeni, nejlepe v radu mesicu. Testy na pritomnost drog ve slinach, ktere chce policie pouzivat, zachyti konopi cca 14 hodin po posledni konzumaci.