Antidota psychedelických látek
Dobrý den. Právě čtu knihu Psychedelie od Dr. Learyho. Píše se tam, že v případě krize se dá psychedelický zážitek zastavit Thorazinem či jinými fenothiazinovými trankvilizéry. Jaké to prosím Vás jsou? Jedná se o neuroleptika jako je Zyprexa? Je tedy vhodnější stav psychedelického zážitku ukočit těmito trankvilizéry než benzodiazepiny? Četl jsem totiž, že neuroleptika jsou poměrně rizikové léky a to již po jednom užití. Dále tam je psáno, že na nevolnost je dobré případně užít: Mazerin, bonamin, dramamin, tigan. Co je to prosím Vás za látky? Jaký máte názor na užití těchto látek proti nevolnosti? Za případnou odpověď děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, ohledně toho přerušení intoxikace - pokud je nezbytné intoxikaci opravdu zastavit, musí se použít neuroleptika. Protože specificky působí proti poruchám myšlení a vnímání. Prostě tu intoxikaci zastaví. Použít by se dal asi haloperidol, myslím, že by pomohl docela i rispen, nebo zyprexa, které jsou šetrnější. Benzodiazepiny jen tlumí, intoxikaci nezastaví. A mohou stav ještě zhoršit, protože ten útlum s sebou tyky může přinést zmatenost. A navíc taky nejsou bez rizika. No, jako antiemetikum bych použil coca-colu po lžičkách. Je dosti spolehlivá. Jinak u těch antiemetik jde o firemní názvy, ne o názvy účinných látek, takže se to dosti blbě hledá. Ale vzhledem k tomu, že TL už je nějakou dobu na onom světě, tak bych se v téhle oblasti jeho instrukcí držel s rezervou. Tedy, myslím, že by se dali najít preparáty, které budou vhodnější.