BOJIM SE.........
bez smyslu života
HROZNĚ SE ALE BOJIM TAM JIT.....co když se to někdo dozvi a bude si pak myslet kdo vi co že,TŘEBA ŽE TEN AIDS MAM A TŘEBA Z TOHO ŽE SI PÍCHAM,ale to NENÍÍÍÍ PRAVDA........jo a taky se šíleně bojim toho vim že to není skoro žadna pravděpodobnost ale co když nahodou se dozvím že to třeba mam,TO PAK BY UŽ MUJ ŽIVOT NEMĚL VUBEC SMYSL.........................................................................hrozně se bojim vědět to......co když naaaaahodou..............................a někde sem četla že pry ty testy trvaji tři měsice než se dozvim vysledek..........je to pravda?????tak dlouho??????jo a s tim odborníkem fakt nevim,NECHCI SE TAK NĚJAK O MYCH PROBLEMECH BAVIT S CIZÍMA LIDMA a taky nechci aby to někdo věděl jak na tom sem....to co sem řekla vam NEVI NIKDO JINY.....a s tou anorexii sem nebyla u doktora,dostala mě s toho mamka........ale i ted mivam sve dny kdy si připadam uplně tlusta a tak třeba cely den nejim třeba jako včera a dnes to sem ještě taky nepapala.............nevim je to VŠECKO DIVNE...................................................................................................jo a taky se vas chci zeptat myslite že se s toho mužu dostat SAMA?????????bez jakekoliv pomoci...............................................................................???????chci vědět na to vaš nazor................ja totiž hrozně nerada vykladam s NEKYM O TOM CO MĚ TRAPI A KDYŽ JO TAK JENOM S TIM KOMU DUVĚŘUJU...................................................................................:-((( POKUD TO TENTOKRAT PUJDE TAK NAPIŠTE RYCHLEJI.....děkuju moc...ani nevite jak sem vždycky rada jak se vam tak vypovidam.....................................................................................jo a myslite že mam řict svemu klukovi jak mi je.....řikam mu všechno ale o totom nevi.......................děkuji......:-)

Odpověděl: Bára Orlíková
No, myslím, že je rozhodně lepší mít jistotu, že jste v pořádku (a v případě, že bude nějaký problém, s tím začít hned něco dělat) než řešit to, zda se to někdo dozví nebo ne. Navíc - pokud si necháte udělat ty testy, tak buďto anonymně (prostřednictvím toho kontaktního centra) nebo na hygienické stanici, popřípadě nějakého lékaře, který s KC spolupracuje a pak jsou údaje chráněné lékařským tajemstvím. A pokud jde o to, aby si v těchto institucích nemysleli, že užíváte injekčně drogy - tam samozřejmě řeknete, že máte obavy, protože máte známost s přítelem, který dříve drogy užíval a že chcete mít jistotu, že je vše v pořádku. Myslím, že nad tím se nikdo pozastavovat nebude. Ohledně lhůty pro testy - většinou jsou hotové do týdne až 14 dní, ty tři měsíce se vztahují k tomu, že virus HIV lze detekovat až po uplynutí dvou až tří měsíců. Takže pokud s přítelem chodíte (a máte s ním pohlavní styk) delší dobu než tři měsíce, tak by se dal virus HIV zjistit. Ovšem na testy by měl jít i Váš přítel. A taky mám pocit, že jste se zmiňovala o nějaké dalším "úletu" - a nevím, jak dlouhá doba od toho uplynula. Nejlepší bude se podívat na www.aids-hiv.cz, tam najdete množství podrobných informací. A taky na www.hepatitis.cz. A do textu o těchto nemocech na těchto stránkách. Ohledně toho, zda byste měla být v kontaktu s odborníkem - chápu, že se těžko mluví o problémech s cizími lidmi, ale mně v podstatě taky neznáte - nevíte, jak vypadám, znáte mě jenom z těch několika krátkých textů, co jsem Vám psala... Internet je sice pro takové první zvážení, co by se dalo dělat docela vhodné medium, ale osobní kontakt, natož psychoterapii, to nahradit nemůže. Myslím, že by Vám to pomohlo se ve svém životě a v sobě víc orientovat. Ale je to samozřejmě na Vás. Bohužel ve Vašem regionu je to trochu s těmi kontakty složitější, mám dobré kolegy, které osobně znám, ve Zlíně a v Olomouci, ale to už je asi pro Vás moc daleko - takže by bylo asi na místě zkusit to KC ve Vašem okolí. Nemohu Vám bohužel poradit, zda o této komunikaci přes poradnu máte říct svému příteli - to musíte posoudit sama. Zatím držím palce.