Jura
Zajímalo by mě, jak dlouho vydrží člověk být závislý na tvrdých drogách (heroin, kokain nebo jejich kombinaci speedball)? A jak to s ním třeba vypadá po desetileté závislosti ....

Odpověděl: Jakub Minařík
To máte různé. Záleží na spoustě věcí. Ale pokud se uživatel chová přiměřeně rozumě, nepodaří se mu opatřit si třeba v souvislosti s injekční aplikací nějakou nemoc, která ho zahubí, nebo nezešílí na toxické psychoze, nevyskočí z okna, nepředávku je se, ... Tak pokud vynecháme tyhle nehody, tak docela klidně vydrží žít až do důchodu. Pokud má například heroinu dostatek, neužívá jej injekčně, tak může klidně zemřít na sešlost stářím. Je to + - jako s alkoholem. Když budete poctivě pít, tak si tělo můžete zlikvidovat způsobem, kterým je srovnatelný. Ostatně, alkohol je také tvrdá droga. Jen sociálně akceptovaná a závislost, včetně té tělesné vzniká trochu pomaleji. Ale v zásadě je to + - stejné. Největší poškození padá většinou na vrub injekční aplikaci, nemocem, které jsou s tím spojené, předávkování a odvykacím stavům. Stačí?