Drogy
Vážení, prosím o radu ohledně mého syna (27 let), který je drogově závislý. Alespoň si to myslím, protože pokaždé mi slíbí, že to bylo naposled, ale asi s tím nedokáže přestat. Pracuje jako číšník a pokud je v práci, je vše v pořádku. Hned jakmile má za sebou poslední službu, sežene si nějaké drogy( nevím jaké) a peníze, které vydělá hned naháže do hracích automatů. A tak se to opakuje stále dokola. Na léčení ho nedostanu, protože si myslí, že on závislý není. Již jsem byla rozhodnuta, že vyměním zámek u bytu a vyhodím ho na ulici. Ale pak jsem mu zase dala " poslední šanci". Myslíte, že bych toto měla udělat? A nejen vyhrožovat? Moc děkuji za odpověď. S úctou

Odpověděl: Jakub Minařík
No, mezi námi, pokud jste mu dala už několik posledních šancí, tak si z toho asi moc nedělá. A taky možná nemá, proč by se měnil, když ví, že zase změknete a nějak to ustojíte. Vyhrožovat můžete až do ochraptění. Ale pokud za tou výhrůžkou není čin, tak je to dosti bezzubé. Rozhodně to není něco, čeho by se syn měl obávat a dělat si kvůli tomu starosti. Na straně druhé, asi nejste moc připravená na to zvládnout stres s tím, když ho vyrazíte z domu. Bylo by dobré si o tom s někým promluvit. Je spousta organizací, které nabízejí rodičům v nouzi pomoc. Stačí napsat odkud jste a my se vám pokusíme vyhledat nějaký vhodný kontakt, kam byste mohla zajít. Pokud jste náhodou čirou z prahy, tak bych doporučil Denní stacionář SANANIM, telefon 220 803 130. Stačí tam zavolat, dohodnout se kdy přijdete, ... Jen tak mě napadá, že synovi jistě nakupujete, vaříte, perete, ... Možná zkuste omezit tyhle věci. Bere, je dospělý, tak ať se postará. A taky by jistě měl přispívat na domácnost, když vydělává.