nevim jak dál
roni
Ahoj Vám všem do poradny...sem už uplně na dně.Jedná se o peří,člověka,kterýho z celýho srdce miluju,o rodiče..prostě je to složitý...a vy ste poslední možnost rady,protože tohle se nikomu neodvážím říct..a vyřešit to prostě potřebuju

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, děkuji za dotaz. Mluvíte o tom, že jste se rozešla s člověkem, kterého stále milujete, protože si to přáli Vaši rodiče. On začal brát pervitin a Vy za to cítíte zodpovědnost, protože Vám tvrdí, že jedině na pervitinu se cítí tak, jako s Vámi. Chcete se k němu vrátit. Problém vidíte ve svých rodičích, kteří nechápou, že Vám nejde o to brát drogy, ale o to, být s člověkem, kterého milujete. Všechno tohle chápu a připadá mi to dost srozumitelné. Na druhou stranu však rozumím i obavám Vašich rodičů. Je vcelku logické, že mají strach, abyste byla s člověkem, který má problémy se zákonem a navíc užívá drogy. Možná se rodiče bojí, že byste drogy také zkusila, ale jistě mají strach i o to, že Vám takový přítel může ublížit. A věřte tomu, že být s někým, kdo bere drogy je velice náročné. Váš ex-přítel svoje užívání "svádí" na Vás. Svým způsobem Vás vydírá. Protože s ním nejste, tak bere drogy. Věříte tomu, že když s ním budete, s braním přestane? A co když se pak třeba na něčem neshodnete, nebo se mu nebude něco líbit? Možná si teď myslíte, že tomu tak nikdy nebude, ale přeci jenom, mohl by Vám to nějak dokázat? Pervitin není žádná lehká droga. Když s ní člověk začíná, dostává od ní spoustu positivního a končí s ní jen nerad. Postupně jí však obětuje kamarády, koníčky, rodinu, spoustu peněz, svoje ideály a hodnoty atd. A celou tu dobu mívá pocit, že má vše pod kontrolou, může kdykoli skončit, nedělá přeci nic špatného. Negativní stránky užívání se objevují pomalu a nenápadně. Sama bych měla z takového vztahu velký strach a kdyby to šlo, raději bych počkala, až bude ex-přítel nějakou dobu abstinovat (třeba pár měsíců, půl roku, ne jen několik dní). Jestli Vás má rád, nebude přeci chtít, abyste chodila s někým, kdo bere drogy, lže atd. Možná Vám pomůže přemýšlet o své situaci jako o situaci Vaší nejlepší kamarádky nebo sestry. Ať už uděláte cokoli, zkuste najít ve svém okolí někoho, komu se nebudete bát svěřit. Může to být kamarádka, teta, nebo třeba i nějaký odborník ze zařízení, které se věnuje lidem, kteří berou drogy. Nevím odkud jste, proto Vám nemohu poradit nikoho z Vašeho okolí, ale budete-li stát o kontakt, znovu napište a nebo zavolejte do K-centra SANANIM na poradenskou linku 283 872 186. S pozdravem, Gabriela Koryntová.