moje třída
Zuzana
potřebuji poradit, jak mám postupovat, když mám potvrzené, že tři děti z mé sedmé třídy zkoušejí marijánku Jestli nejdřív promluvit s nimi a pak s rodiči nebo jestli rodiče nejdřív pozvat do školy..komunikuji s preventistou, ale ráda uslyším co nejvíc informací..rodiče znám nejen z třídních schůzek (jde o děti-klasické průseráře,takže s rodiči komunikuji častěji než chci..)udělala jsem i letáček se základními informacemi o uživateli trávy a jak postupovat pro rodiče (info z vašich i dalších stránek) jestli si můžeme psát soukormě ne přes forum ,budu ráda...Díky

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, děkuji Vám za dotaz a omlouvám se, že odpovídáme s takovým zpožděním. Jedním z důvodů, proč tomu tak je, je i fakt, že situace, ve které se nacházíte, není snadno řešitelná a jak se říká, je v ní "každá rada drahá". Jestli se však ptáte pouze na názor, zda si promluvit nejprve s dětmi a nebo pozvat rovnou rodiče, pak mohu říci následující: myslím si, že by bylo na místě nejprve promluvit s dětmi, vyslechnout je, zeptat se na jejich názor na Vámi plánovanou schůzku s rodiči, na rovinu jim vysvětlit proč a o čem budete s rodiči mluvit. Pak by měla následovat schůzky s rodiči - možná individuálně, možná společně. Dokonce bych viděla jako možnost společnou schůzku, kde budou jak rodiče tak děti. Doporučila bych Vám, abyste na větší schůzce nebyla sama. Na takovou schůzlu bych si připravila kontakty na místa, kam by rodiče s dětmi mohli zajít (PPP, SVP, Prev-centrum v Praze atp.) O situaci by bylo vhodné (předem i po proběhnutí) informovat kromě preventisty i vedení školy - minimálně v obecné rovině ("mám důvodné podezření, že některé děti v mé třídě experimentují s marihuanou, asi to nebude jenom u mě, co s tím budeme dělat?"). Takový je můj názor. Nicméně věřím, že není jediný a možná ani ne na sto procent správný. Určitě by podobné téma bylo dobré probrat s více lidmi, kteří se těmto věcem věnují. Říkám si, že jistě nejste jediná, komu se něco takového ve třídě děje. Z toho důvodu bych se zkusila domluvit s preventistou a s nejbližší PPP (Pedagogicko-psychologickou poradnou), kde by měl být někdo, kdo má na starosti metodiky prevence. Možná byste na toto téma mohli uspořádat seminář, kde byste si ujasnili možné postupy. Vím, že Vaši situaci touto odpovědí nevyřeším, ale možná v ní najdete aspoň malou inspiraci. Jinak musím říct, že to, co jste dosud podnikla je obdivuhodné. V praxi se spíše setkávám s pasivním přístupem a snahou počátky experimentování přehlédnout. S pozdravem, Gabriela Koryntová.