MDMA....halucinogen???
CoJáVím
Neuvědomuju si že bych měl někdy po extázi halucinace!! Sami píšete, že halucinace se spíše nevyskytujou, tak proč máte MDMA zařazené mezi halucinogeny , to fakt nepochopím.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, když něco někam zařazujete, tak musíte zvolit systém, který bude jednoduchý, pochopitelný, ... Vždycky musíte rezignovat na přesnost. Jinak to nejde. A když máte 3 skupiny látek do kterých musíte všechno nějak rozdělit, ... Nebo myslíte, že bych se složitějšími děleními měl úspěch a většina lidí by byla ochotna trávit čas tím, aby to pochopila? Třeba tímhle: Podle účinku na psychiku 1. psycholeptika (působí na psychiku tlumivě) • neuroleptika (velké trankvilizéry, ataraktika, psychoplegika) • tymoleptika • anxiolytika (trankvilizéry) • nooleptika (hypnotika) 2. psychoanaleptika (mají stimulační, povzbuzující účinek) • tymoanaleptika (iMAO) • psychostimulancia (nooanaleptika) 3. psychodysleptika (způsobují psychotické stavy i u zdravých osob) • halucinogeny A nebo: Podle účinku na tři parametry duševních funkcí 1. s vlivem na vigilitu (bdělost) + psychostimulancia, nootropika - hypnotika 2. s vlivem na afektivitu + antidepresiva, anxiolytika - dysforika 3. s vlivem na psychické integrace (pochody myšlení) + neuroleptika - halucinogeny A i v případě těchhle složitějších dělení musíte rezignovat na přesnost, protože to dělení je systém, který je nespojitý, kdežto popis efektů, který vede k tomu zařazení, takový není.