hmm...
alexander
Ja niesom dobry recnik. Co sa tika mojej mami tak ste to asi nemohli vycitat z toho co som napisal ale nikdy sa nestazovala ze chodi do prace. Prakticky cely zivot chodila aj do dvoch ci troch zamestnani aby uzivila tri deti a domacnost. Otec ked mal 15tak mu zomrela mama a dedko nedozrel na vychovu dalej a tak otec zostal iba zo zakladnou skolou a tak velmi nezarabal kim zil z mojou mamou ale neschopny nebol ked ma teraz krcmu co dava mesacne cisty vynos 50tisic a este chodi na kamiony ako zaluba a vala sa v peniazoch ktore kym bol z rodinou nevedel zarobit a musela zarabat poriadne iba mama. Je chora na srdce a mava migreny a slabosti ale moja mama miluje zivot a nepovedal by som ze jej konickom je praca ale nikdy sa na nu nestazovala. Moju mamu je tazke opisat lebo napriklad nikdy v zivote nemala nijaky konicek kvoly praci na to nemala cas a teraz ked sa uz tolko nestara o manzela,otca tak som sa ja snazil jej nejako urobit radost a zapojit ju do nejakeho konicka ale marne. Ked som s nou o tom rozpraval hovorila veci ako ze mi jej deti sme jej radost a inak si len rada pozrie tv a ma nejaku z detstva kompenzaciu lebo ked uz ju prinutim aby si nechala nieco kupit ine ako saty tak si vyberie porcelanovu zberatelsku babiku. To ja nepochopim ale ked ma radost som rad. Tie staznosti co sa tika maminej prace su z mojej hlavy lebo mama sa sice nestazuje ale vydim a citim ako ju to zatazuje. Myslim ze po troch detoch a spravne vedenom zivote si zasluzi oddych skor ako starecky zdementie. Sama sice hovori ze by nechcela byt doma iba z alkoholickym dedkom z otcovej strany ale viem ze by ju bavila domacnost ako pekne zenske veci ako vazicky, kvetinky a taketo prosto starat sa o domacnost ale tam kde zijeme sa to neda a ja jej na novi byt nedokazem zarobit a som z rodiny asi jediny co ma na tom nejaky zaujem. Je nenormalne ze sa snazim aby sa mala mama dobre? Niekedy mi to pripada ako zavist od inych ludi ze mna ma moja mama este stale rada a nie ako to byva bezne v rodinach. To bolo o mame. Bratia ako som uz napisal su mimo a len kedy tedy sa (ked hovorim kedy tedy myslim raz do roka a to nie obrazne ale naozaj!) sa dostavia pozriet ci este ziju rodicia aby sa mohly pomlatit o dedicstvo co v tomto pripade prakticky nema cenu lebo sa jedna iba o dvojdom co je ako zrucanina a navise v spodnej casti zije ta otcova sestra moja teta co nasu stranu rodiny nenavydi. Napisaly ste mi ze to len ja zle vydim realitu ale toto co pisem okrem vlastnych pocitov je realita! A nieje dobra. Otec mozno ani nieje taky zly ale napriklad este jeden z mnohich problemov. Otec po smrti svojej matky postavil ten dom kde zijem len sam bez robotnikov (tak si viete predstavit aka je to ruina) ale za dedkove peniaze a ten po dokonceni polku daroval otcovej sestre a otec sa preto zo sestrou znenavidely. Aby ste to pochopily tak spodna cast dvojdomu mala bit dedkova a vrch otcovej rodiny cize moj mamin a bratov ale kedze dedko svoju cast dal dcere tak sa nastahoval hore do otcovej casti. Dedko ale po prichode mojej mami ju znenavidel lebo nebola katolicka a navyse mama sa starala o otca ale odmietla prat a varit pre deda co sa mi zda normalne ale dedko jej od tej doby sabotoval vztah a domacnost. Teraz po rokoch ked otec nezije v dome ale ma uz iny daleko od nas tak som ja a mama sam bez bratov akoby na fronte lebo zijem v dome z dedkom co nenavydi celu moju stranu rodiny a takisto aj moja teta. To si neviete predstavit. Kradnu nam postu, vylamuju dvere a kradnu a poskodzuju veci. Dedko casto ozrati robi veci ako ze sti do chladnicky a serie priamo na koberec na chodbe a potom to roznasa po celom dome. Musel som sa zadlzit a kupit bezpecnostne dvere ale nie na vztup do domu ako je to normalne ale na dvere do obyvacky. Uz mate slaby obraz toho ako zijem? Dal som maminu postel do obyvacky aj z chladnickou, mikrovlnkou, kuchinskymi zasobami a vsetkym na com nam zalezalo. Ja som ostal vo svojej izbe na poschodi a musime sa vnocui zamikat lebo dedko ako stary clovek cez den spi a v noci pobehuje po dome. A este jednu malinku na vrch kolaca. Dedko zacal asi pred pol rokom osahavat moju mamu. Ta ho odhana ale boji sa na neho nakricat aby nas nevyhodil z domu. Takmer som dedka zabil! Odvtedy musim ked som doma stale mamu strazit ked odide z izby. Ci uz ide na zachod alebo nieco uvarit do kuchine. Vsade je plesen uz som tisickrat dal vymalovat a vzdy po case je to to iste. Zijem v nezdravom a nepriateslkom prostredi. Toto su fakty! A co sa tika mojej samovrazdy tak ma aj jednu velku vyhodu. Mama ma brata to je posledny clen rodiny z maminej strany. Ten ponuka mame byt ale iba pre mamu a mama nechce odist a nechat ma v tomto prekliatom dome sameho. Ale ked budem mrtvy viem ze sa moja mama bude mat na starobu lepsie v byte svojho brata. Keby som este pred svojou samovrazdou zabil tetu aj z manzelom tak by po dedkovej smrti nic nebranilo aby sa do domu mohli vratit moji bratia a otec a vsetci by sa maly lepsie. Takze ako vydite ten najvadsi problem som ja! Co sa tika toho ze si to namyslam tak neviem kde ste k tomu zaveru prisly toto su ciste fakty o mojej rodine a o tom ako zijem. A Antidepresiva? Povedzte mi ako by mohly pomoct antidepresiva ludom na titanicu? Ako im pomoze ked budu verit ze sa nepotapaju? Ja uz presne viem ze chcem zomriet! Mam ale velky strach a zbabelost! Uz dlho rozmyslam ako a vybral som si ako najvhodnejsi sposob lieky ale neviem ake. Myslel som ze beznodiazepami budu dobra skupina. Vianoce sa blizia aj stres s nimi. Som teraz v zamestnani a uz nechcem viac ani den a nepomoze mi nikto ani na diskusiach na internete ani vekslaci v podchodoch bratislavy ani taxikary. Uz neviem kde by som mal hladat ale najblizsie asi pojdem a vylupim lekaren. Ja som to takto nechcel ale stat a sitem v akom zijem ma prinutil.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, já nepopírám, že to je objektivně blbé, ale i tak myslím, že optika, kterou na to koukáte je nemocná. Za téhle konstelace soudit, že když se zabijete tak na tom bude vaše matka lépe - to je celkem dosti bláznivá představa. Spíše bych soudil, že půjde brzy za vámi. Víte a ta práce jí pomáhá, aby se z toho nezbláznila. Je to dosti pravděpodobné. Sice celý život pracovala, ale nemá nic, žádné záliby, koníčky, má jen děti a svou práci. Která jí možná štve, ale dává jí strukturu dne, smysl ... A nemusí nad některými věcmi přemýšlet. Pokud o práci přijde, tak to nebude dobré. Víte vázičky, starost o byt je prima, ale je to zábava na chvíli. Pak vás začnou obtěžovat různé myšlenky, ... Víte a s těmi antidepresivy - rozdíl je v tom, že lidé na Titanicu volbu neměli. Vy ji máte. A navíc myslím, že když se zabijete, vezmete s sebou i matku.