Mariuhana
To neni podstatne
Dobry mam takovy problem no nebo spise dotaz. Je mi 20 a mariuhanu uz kourim asi cca 5 mozna 6 let. Ale nic jineho neberu a ani nepiji alkohol. Nedavno jsem byl v renarkoru na prednasku a celkem me tam zarazila jedna mlada slecna kdyz rikala ze ganja ma hodne negativnich stranek o ktery jse nemluvi. Ja mam hodne znamych co take kouri a na sobe nepozoruji nic extra zvlastniho. Jako myslim tim fyzicke a zadne velke psychycke zmeny ale je to mozna tim ze uz fakt kourim dlouho. Tak jestli by mi mohl nekdo poradit co sledovat jake zmeny ale ja osobne jsi myslim ze je to promne mensi zlo nez kdybych pil alkohol. Jo a posledni dobou kourim cca 1xdene ale fakt nejake problemy nemam akorat mozna ze jsem pohodar a veci resim s odstupem ale to podle mne zalezi na charakteru. Zatim dik

Odpověděl: Pavel Kubů
Mezi dlouhodoba rizika konzumace konopi patri uzkostne stavy, demaskovani skrytych psychickych poruch (k tomu muze dojit i po jednorazovem uziti) a vedou se spory o tzv prokrastinaci (zjednodusene nechut delat cokoliv jineho nez uzivat konopi). Tato rizika se vsak netykaji vsech konzumentu konopi. Nekteri jedinci jsou natolik odolni, ze i po dlouhodobem a castem uzivani konopi se u nich neprodjevuji zadne negativni ucinky a ani se u nich nerozviji psychicka zavislost. Poruchy kratkodobe pameti, ktere zpusobuji cannabinoidy vetsinou odezni po nekolikatydenni abstinenci. Koureni cehokoliv samozrejme zvysuje riziko castych a dlouhodobych zanetu dychaci cest a rakoviny plic. Mel byste si davat pozor zda konzumace konopi se pro Vas nezacina stavat dulezitejsi nez jine Vami oblibene aktivity, to je signal, ze se zacina rozvijet psychicka zavislost. Kdyz si cas od casu date delsi pauzu v konzumaci, treba zjistite, ze jej denne uzivat nemusite, nebo naopak budete mit neodolatelnou touhu si ubalit a to by pro Vas opet mel byt signal, ze bude lepsi se k pravidelnemu uzivani nevracet.