Dovod?
alexander
Ok. Mozno sa vam moj zivot nebude zdat taky strasny ako ho mavaju narkomani ale ja som si aspon nic sam nezavynil. Tazko povedat kde zacat. Nenavydim cely svet a najma ludi! Chcem zomriet a cielene na tom pracujem. Dedko a otec su tazky alkoholici. Moja teta je tazka svina a rozvratila manzelstvo mojich rodicov. Otec odisiel z domu ale je jeho a tak som aj z mamou chorov na srdce v podnajme ktory berie mame cely dochodok a aj nadalej musi tvrdo pracovat. Bratia su chudaci co utiekly z domu a byvaju ako sluhovia u svojich dievcat. Preco taky popis? Ja beriem staru skolu a muz co zije u zeny a nie naopak znamena ze sa muz nedokazal o svoju zenu postarat a je to nehodne dostojnosti. Mam stavebne sporenie ale nikam to nevedie, budem setrit, potom vezmem hypoteku a budem splacat az do 65 rokov a stale pod bicom otrokara z dlhom na ramenach a ked to uz raz buje moje budem stary a slepy a hluchy a nepohyblivy tak naco mi to uz pri tolkych chorobach starobi bude? Zijem v plesnivom od mocu a fekalii smradlavom dome kde nemam sukromie a zla cast rodiny mi kradne a poskodzuje veci. Ja uz od zaciatku strednej skoly co je uz prakticky 8 rokov nemam pocit bezpecia a domova a utociska ked prijdem domov. Stale nastrazujem usi a pocuvam z obavamy co sa zase stane. Ci mama dostane infarkt, ci dojde otec a vyzenie mamu do mojej izby, ci ako kazdy tizden zase dojde sanitka a donesie krvaveho a opiteho deda, kedy zase prijde moja teta aby ublizovala mame ked nebudem blizko aby som ju ochranil, mimochodom teta ma rada a casto sikanovala uz od detstva ale naposledy ked som jej pohrozil smrtov sa trochu stiahla. To som nebol ja ale nemal som na vyber a teraz mam na krku trestne oznamenie. Na sude nikoho nezaujimalo kolko krat sa mi teta vyhrazala smrtov. Rozbyla moju rodinu a dalej utoci na tych co nemaju kam utiect z toho prekliateho domu. Nenavydim pracu v ktorej sa predavam za malo penazi, pcham sa do zadkov ludom co nemaju ani polovicne z mojho vzdelania a talentu ale su v pozicii boha. Ja nemam nikoho kto by mne mame otcovi a bratom mohol pomoct. Je to tazka situacia kazdy sa na niekoho za nieco hneva a moje pokusi o zmier su pri zlomyselnej tetke anci a jej zlomyselnom manzelovi zbytocne. Statu je to jedno, Bohu tiez. Preco by nemalo? Bol som dobry krestan a veril som v boha. Teraz sa snazim neverit aby som nemusel mysliet na peklo. Keby aj potom nebola dalsia moznost volby tu na tomto svete zomriet mozem a je to jedna z poslednych veci co mam este v rukach. Prichadzam o zdravie zo stresu nemozem dychat. Zacalo to uz koncom zakladnej skoly a je to coraz horsie. Nieje to astma ani nic podobne uz som bol na tisicoch vysetreni a zhodly sa ze je to psychologicke alebo ani nevedia co to je. Mam pocit pri kazdom tom nedostacujucom nadychu akoby mal mozog malo krvy a nemohol ist dalej v uvazovani. Mozno krvou sitim tukove zasoby a nie mozog mam predsa 110kg ale som vysoky takze nijaky extrem. Moj zivot je len postupnost okamzikov, hygiena, doklady kluce od domu, kluce od roboty, karty, cisla, kody, seky, riesenie problemov, potreby, stereotip stale dookola a nic sa neriesi a ani neukazuje na nieco lepsie v buducnosti. Kazdy den sa mi chce zomriet. Kazdy mi len ublizuje a zneuziva moju dobrotu. Nenavydim vsetko a vsetkych chcem zomriet v kazdom jednom okamziku ked uvazujem. Preco by som mal podstupit dalsie utrpenie? Preco ja? Mne je jedno ake su deticky v afrike a somalsku a ke hrozne osudy kto ma! Ja som to takto nechcel a mozno uz by sa aj nieco riesilo ale nemyslim ze budem cakat ako naposledy! Mozno je vela ludi co by moju situaciu nepokladaly za krajnu a uz vobec za neriesitelnu ale to niesom ja preco si kazdy mysli ze som zo zeleza a budem odolavat na veky? Moj najstarsi brat je knaz a prizenil sa aby mohol ujst od rodiny a zije si dobre a uz mamu a mna ani nenavstevuje ako nejaky sektar sa uz nehlasi ku rodine. Stredny brat je programator a nemiesto aby si setril na lepsi zivot chodi do drahych restauracii a zije na vysokej urovni a popritom je zobrak a zije na podnajme. Ale aspon niekedy zajde za mamou. Otec zije u frajerky a chodi na kamiony a vlastni krcmu. Veskere peniaze ale dava svojej frajerke a ja si ani nepamatam kedy mi dal naposledy ak vobec aspon dvadsat korun co uz dnes nic neznamenaju. Dedko je zniceny clovek casto je doranani ako pada po alkohole a akokolvek som ho nenavydel za to ako ublizoval mame a mojej rodine je mi ho teraz luto ale ako sa onho mozem starat pred mamou ktorej pokazil zivot? A tak ho necham v utrpeni sa upit a zomierat dalej. A mama? To je clovek co nadovsetko miluje zivot a svoje deti. Voci nikomu neciti nenavist a je ztelesnenim dobra. Ma chore srdce operovane ked mala 8 rokov a to ma teraz 59 takze v jej dobe to bola ojedinela operacia co bola velmi riskantna. Zije na liekoch dodnes po par infarktoch. Pracuje v tazkom zamestnani ako chizna rano o siedmej do roboty a vecer o 17tej je doma a cely ten cas si ani nesadne. A kto jej pomoze? Ak by som sa aj nezabil v january ako to planujem, urcite sa zabijem ak sa mame nieco stane. Ako jej pomohol Boh ako ju kto kedy branil a ochranoval a pomahal ju? Ja som to robil a zanechal som vlastny zivot. Nikam nechodim len z prace domov. Ale len hiena by urobila v mojom pripade nieco ine. Rozmyslal som ako pomoct rodine a sebe uz roky a nic som nevymyslel ak sa to podari vam mozno zachranite viac ako jeden zivot.

Odpověděl: Jakub Minařík
Věci jsou těžké vždycky tak, jak těžké je vnímáme. Napsal jste toho opravdu hodně a myslím, že docela rozumím tomu, co prožíváte. Nerozčilujte se, fakt si myslím po těch letech co dělám tuhle práci, se dokážu vžít do toho, co druzí prožívají. Alespoň zčásti. Makal jsem na to více než 10 let. Nechtěl bych vám psát nějak zvlášť rozsáhlou odpověď, spíše mě napadly nějaké reflexe a dotazy: Ptal jste se někdy matky s čím by chtěla pomoct a co vlastně potřebuje? Často pomáháme druhým tak jak si myslíme, že to je dobře, ne tak jak oni potřebují. Taky možná máma pracovat chce i když na to hudrá - může jí to dávat smysl života. Já kdybych musel ležet doma s nemocným srdce - tak bych se asi picnul - a raději bych šel pracovat i s tím rizikem, že to nepřežiju. Ale to jsem já. To, jak líčíte svět kolem sebe je obraz deprese. Tohle moje prohlášení nevylučuje, že to, co je kolem vás, je, pán ten výraz promine, v pr..li. Jde o to, jak s tím nakládáte a jak se k tomu vztahujete. To, jaký je svět kolem vás, není nemoc, ale to jak s tím nakládáte, to nemoc je. Podle toho vypadá i výběr toho, jak s tím nakládáte. Antidepresiva by vám myslím mohla pomoci věci vidět jinak a nějak účině s nimi pracovat. Pak by se myslím žilo lépe vám i vaší matce a možná že ten svět, kterej teď vypadá fakt pekelně, by vypadal mnohem lépe. Tak co vy na to?