Poradíte?
mamina
Jaká je možná pomoc pro syna, který byl 2krát na detoxu,naprosto se změnila jeho osobnost, je léčen Risperdalem, ale beze změny po celou dobu léčení,tj. 8 měsíců. Jaká vyšetření musí podstoupit, aby se prokázalo či vyloučilo poškození mozku vlivem drog a jaká další opatření můžeme udělat, aby mu bylo co nejlépe pomoženo vrátit se k normálu.Jaká je cesta stát se členem léčebné komunity nebo jaké jsou další jiné možnosti.Jsme z Mostu a kromě lékařky,která pouze píše recepty, a K-centra, kde si se synem zase jenom povídají (ale díky alespoň za to) , nemá nikdo zájem, např. zařadit syna do skupiny pracovní terapie při mostecké nemocnici. Vím, že nejsme jediná rodina s tímto problémem,ale chceme jej řešit- poraďte nám prosím s cestou

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, z Vašeho dotazu není jasné, zda syn aktuálně drogy bere a případně jaké. Nicméně předpokládám, že ano, z toho, že byl dvakrát na detoxu a teď nejste s jeho stavem spokojeni. To, že se změnila jeho osobnost je obvyklé při užívání drog - hlavně delčí dobu - a dost často se po léčbě velká část původní struktury osobnosti zase objeví, i když postupně a pomalu. Jestli dočlo k poškození mozku drogami je těžko zjistitelné (k dočasnému ovlivnění jistě), otázka je, jestli je důležité tuhle informaci vědět. Důležitější možná bude, jak bude schopen fungovat dál, jak píšete. A k tomu je třeba, aby měl o změnu zájem především on. Tedy aby on vyhledával pomoc, zajímal se o léčbu atd. V K-centru mu mohou pomoci právě i při zprostředkování léčby do terapeutické komunity. Většinou je podmínkou právě doporučení z podobného zařízení, životopis, žádost, případně předcházející pohovor. Iniciativa by ale v každém případě měla být na něm.