piko
sestra
Dobrý den. Je možné užívat pervitin " pouze" víkendově s tím, že nevznikne úplná závislost? Vím o svém bratrovi, že užívá občas piko jako víkendový stimulant a tvrdí, že je to pouze na jeho vůli jestli si dá nebo ne. Je možné to mít takhle pod " kontrolou" nebo se bojí přiznat závislost? Je období, kdy se chová jako vzorný syn svých rodičů a z toho se doma nezdržuje, toulá se po nocích...Jak ho přesvědčit, aby se k sobě samýmu choval zodpovědně, když on má svou pravdu? Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Pervitin lze samozřejmě užívat víkendově. Závislost ale vzniká bohužel i při tomto způsobu užívání. Jen to chce nějaký čas než vznikne. Ten to chce vlastně vždy. Závislost nevzniká ze dne na den ani po jediné dávce. Závislost vzniká po měsících užívání, rozvíjí se pomalu a plíživě, člověku dlouho zůstává pocit, že má užívání pod kontrolou i když už je závislost rozvinutá. Až pak si člověk jednou uvědomí, že to je nějak jinak a že se z toho obtížně vystupuje a že to vlastně nejde. Co se týče toho, jak hom přesvědčit - to bude těžké. Máte myslím dost málo možností. Bratr zjevně nemá zájem o to, že by přestal, braní ho baví. No, můžete to říct rodičům, ale to asi nechcete. Můžete ho taky přimět, aby napsal sám. ... Jiné možnosti moc nejsou. Taky můžete počkat, až začne mít s braním nějaké obtíže a pak nejspíš ho snáze přesvědčíte. Ještě mě napadá jedna věc. Takhle začala brát spousta lidí. Pomáhali bratrovi, partnerovi, ... A nakonec začali brát s ním. Na začátku velmi často byla nabídka dáme si spolu naposled, ... Tak buďte opatrná.