pro Mudr.Minaříka
Sisi
Dobrý den,koncem září jsem vám psala o nástupu přítele na léčbu ze závislosti na subotexu.Te%d mám menší/větší problém a potřebovala bych poradit.Přítel nastoupil 27.9.na detox a následně na léčbu,ale 4.11,mi volal že byl propuštěn z důvodů nekrazení pojišťovnou.Bylo to proto,že slovákům(cizincům)prý pojišťovna tohle naplatí.Je to možné?A jakto ýe ho tam teda vzali a až po takovéhle době ho pustili?Prý mu řekli že má nastoupit do terapeutické komunity Magdaléna v bydlišti.Kam nenastoupil z finačních důvodů,jelikož mi bylo od něj řečeno ýe se to 5000/měsíc platí.TAk bydlíme spolu.Všechno bylo v pohodě.Byl jako vyměněný když se vrátil,ale nevěřila jsem tomu že to zvládne.Od 8.11.nastoupil hned do práce.Dělal od 10-22:30 denně.Od té doby měl do teďka 3 dny volno.Chodí i ve svém volnu.Ten první týden to šlo,ale pak jsem na něm začala poznávat příznaky užívání pervitinu.Pořád jsem tomu nevěřila a čekal na pádnější důkaz.Nebyl zase v takovým stadiu.Normalně spal,jedl...Ale před dvěma dny to přišlo.V koupelně jsem našla víčko s vodou.ZAčala jsem prohledávat byt,mimochodem jsem tajně prohlížela kapsy a nic.A v koupelně za záchodem a pod kobercem jsem našla 4 prázdný pytlíčky.Z toho 3 z pervitinu a jeden takový ten z cigaret.Vím že si do toho vždycky balil subutex,když si ho koupil a pak ho nahoře seškvařil.Určitě víte jak to myslím.Byla v něm propálená dírka kudy to vyndal.V tu chvíli jsem řekla,že je to konec.Když se totiž vrátil z té léčebny,tak jsem mu řekla,že pokud najdu důkaz že v tom zase jede,tak se odstěhuje a až bude na 100%v pohodě tak to zkusíme.Ale minimálně 6měsíců musí být v pohodě.TAk jsem udělala to ,že jsem to tam nechala.On se šel večer sprchovat a vůbec si toho nevšiml.Šla jsem jako na záchod a byla překvapená co to je.Jeho reakcí byly sprosté nadávky a že mu vůbec nevěřím.Tak jsem mu řekla,že mu věřím,tak až mi to vysvětlí.Naštval se.Tak jsem řekla ať jde.Řekl,že není proč.Nic nedělá.Tak jsem řekla tak fajn.Když se utíral tak jsem uviděla ten nejjasnější důkaz na vnitřní straně ruky.Když jsem chtěla ruce ukazát tak je ukazal a neotočil to na tu stranu.A hned řval,že nevidí důvod proč by mi je ukazoval.Šel si lehnout.Já jsem nakrmila malýho a šla k němu.Samožřejmě jak jsem čekala brečel a omlouval se že zase selhal,jak on říká.Ať to hlavně nikomu neříkám,že by je zase sklamal.Já jsem ale na 100% rozhodnutá že chci aby odešel.Dělám to hlavně kvůli tomu mylýmu.Jen jsem chtěla vědět jestli dělám správně.Ale jíá vím,že když ho tu nechám tak za chvíli to bude zase.I když on mi tvrdí,že to bylo jen 3x a jen perník.Lže a ví to.Asi si myslí že když ze mě dělal blbce do nedávna tak v tom bude pokračovat,ale já už to tak nechci.Je tady ten malej a ten si takovýho tátu nezaslouží.Já naněj klidně počkám ale musí něco dělat.Mám akorát strach co bude dělat až ho pošlu v pondělí pryč a kam půjde,ale zase mám strach že když ho nechám doma a bude vědět že se musí odstěhovat tak mi něco udělá.Nikdy mi nic neudělal,ale mám takový divný pocit.Nevíte nějaký kontakt na slovensko,kde se zabívají léčbou drog.závislých?Předem děkuji za odpověď. Sisi+mimi

Odpověděl: Jakub Minařík
No, myslím, že krok, který jste udělala je rozumný. Pokud by zůstal doma, neprospělo by to vám, a on by pokračoval v braní. Takhle se může pokusit něco změnit a něco udělat. To, že jste ho vyhodila by ho mohlo motivovat ke změně, mohlo by to mít alespoň nějakou šanci. Kontakt na slovensko bohužel nemám, vím jen, že léčebna v Predné hore měla AT oddělení, ale je to asi 10 let, co jsem jednomu klientovi zajišťoval léčbu. Bylo to ale přes kolegu na slovensku a ten kontakt už nemám. Bohužel. Kdyby bylo třeba, napište. :-)