Práce sociálního pracovíka v K-centru
Martina
Dobrý den, jsem dálkovou studentkou VŠ obor: sociální pedagogika a resocializace. Byla jsem pozvána na pohovor do K-centra v našem městě. Jedná se o výběrové řízení na místo sociálního pracovníka. Chtěla bych se dovědět něco konkrétního o náplni této práce. Co přesně obnáší apod. Je to pro mě důležité, protože o toto místo mám velký zájem, chci být dobře informována. Předem děkuji za odpověd. Martina

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že pokud máte zájem o místo sociálního pracovníka v KC, tak byste již měla vědět, co to alespoň zhruba obnáší. Mám za to, že z obsahu činnosti kontaktního centra je zřejmé, co tam pracovníci dělají za práci - možná byste se měla podívat na webové stránky té organizace, kam půjdete na pohovor, případně dalších organizací, které provozují služby pro drogově závislé, přečíst si něco o drogové problematice a přístupu "harm reduction". Ale to byste si již předem mohla sama zjistit, pokud o tu práci máte fakt zájem. No..., můžete se podívat na těchto stránkách do kolonky Pomoc a léčby a pod rubrikou Streetwork, K-Centra najdete některé potřebné informace včetně literatury... Mám trochu pocit, abyste z té práce nebyla zklamaná - pracovala byste s lidmi, kteří aktuálně berou drogy a ouplně nechtějí přestat, a člověk často nedělá nic jiného než jim mění použité stříkačky za čisté, případně jim pomáhá řešit jiné průšvihy, a není to zrovna nic fascinujícího. Tak uvidíte.