pomoc
xxx
Prosim o pomoc....mam kamose....je zavisvej na perníku...ma abstak a nevim co delat....jsem s nim v kontaktu jen pres tel. Prosim poradte nekdo....je to fakt nutny.... P.S. ted u sebe nic nema....jako zadnou davku....

Odpověděl: Jakub Minařík
Odvykací stav při závislosti na pervitinu je jen psychická záležitost. Člověka v žádném případě neohrožuje na životě, je to jen něco podobného jako hysterický záchvat. Takže se není čeho obávat. Jde o to, zde se jedná jen o pervitin, nebo zda užívá ještě něco dalšího, třeba benzodiazepiny. Tam by odvykací stav mohl být nebezpečný. Nebo pokud se mu něco stalo, třeba spadnul ze schodů a potloukl se, bolí ho na hrudi, ... Pokud jsou přítomné takovéhle komplikující faktory, tak zvedněte telefon, zavolejte záchranku, vysvětlete jim situaci, klidně se odvolejte na mé doporučení - prostě mohl by být ohrožen jeho život a nemá cenu riskovat. Pokud komplikující faktory přítomny nejsou, tak bych doporučoval toto: Kamarádovi sdělte něco v tom smyslu, co píšu v úvodu. Nesmíte být moc empatický/á, prostě se na něj rázně obořte, ať nehysterčí a jde si lehnout, že to přejde. Nebo ať si zavolá záchranku, jestli soudí je mu tak špatně, že si myslí, že umře. Pokud budete dosti rázný/á, tak se zklidní, možná se rozčílí, ale rozhodně zabrzdí a prostě se s tím nějak porovná. Kdyby bylo třeba, obratem napište. Vydržím ještě asi 30 minut on-line.