Léčba
Misha
Dobrý den,jsem závislá na alkoholu a chtěla bych s tím něco dělat než se mi úplně rozpadne rodina.Manžel je ochotný mě podporovat,ale chce abych se léčila ambulantně,protože by sám nezvládl naší dceru.Myslíte,že by to šlo docházet ambulantně?Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, děkuji Vám za Váš dotaz a oceňuji Vaši odvahu, se kterou si přiznáváte svůj problém s alkoholem. Je to první krok k tomu, aby se situace mohla změnit. Nicméně k Vašemu dotazu. Ptáte se, zda je možné se léčit ambulantně - odpověď zní: "Je". Navazuje na ni však otázka, jestli je to ta správná cesta právě pro Vás. Jistě jste se již abstinovat pokoušela a víte, jak je to v normálním prostředí, kde je alkohol na každém rohu, těžké. Na druhou stranu jsou i lidé, kteří zvládnou abstinovat i v léčbě ambulantní. Samozřejmě se může stát, že při ústavní léčbě Váš manžel dceru "nezvládne", ale v případě, že se Vám nebude dařit abstinovat za pomoci ambulantní léčby, pak bude mít na starosti nejen dceru, ale i Vás. Své rozhodnutí proto dobře zvažte. Možná by nebylo od věci, zapojit do rozhodování nějakým způsobem i dceru, pokud je to s ohledem na její věk možné. Boj se závislostí je vždy běh na dlouhou trať. Neexistuje jediný správný recept, který by platil na všechny. Každý si musí tu svou cestu najít sám. Já Vám při tom hledání přeji pevnou vůli a podporu doma. Kdybyste potřebovala kontakty na nějaká zařízení, nebo byla moje odpověď nedostačující, obraťte se na naši poradnu znovu. S pozdravem, Gabriela Koryntová.