pre MUDr. Jakub Minařík
pitt
no takže alternatívne spôsoby liečenia sú najúčinnejšie? no ale to by užívatel musel sám chcieť alebo mať nad sebou niaky 24hodinový dohlad aspon počas detoxu a kým neodzneje craving...no ako ja som sa pýtala preto lebo ja robím v OZ odyseus terénnu prácu, a chcela som vedieť aké možnosti možeme ponúkať naším klientom ktorí užívajú pervitín...no ale neviem či pre nich bude prítažlivý vitamín B :)) tak vám pekne dakujem za odpovede, aspon som sa niečo nové dozvedela, čo som rada. tak prejem pekný den a určite sa ozvem s niakym novým problémom :)

Odpověděl: Jakub Minařík
Pro každou léčbu je třeba, aby se pacient léčbě podrobil a spolupracoval. V léčbě závislostí je motivace základ. Bez ní to prostě nefunguje. Je o tom spousta knih. :-) Pokud mohu mít opravdu dobré doporučení, tak raději v tuhle chvíli klientům doporučujte jen velmi opatrně. Protože na to, abychom s klienty mohli pracovat, měli bychom v tom mít dost jasno. A to myslím u vás nyní neplatí. Můžete klienty poškodit. Na špatné informace se i umírá. Platí že princip nonmaleficence (neškození, vychází z primum non nocere - především neuškoď!) je principem nejdůležitějším a stojí nad principem beneficience (tedy dobřečinění). Pokud mohu mít radu - svých klientů se hodně ptejte, nebojte se dát najevo že něčemu nerozumíte. Není třeba radit, je nezbytné mít s klienty dobrý vztah a na jeho základě teprve mohu radit. Jste terapeut, resp. to co děláte, je kromě mnoha jiných věcí terapie. A s tou je spojená velká odpovědnost. Kdybyste měla jakékoli otázky, nebojte se napsat. :-)