Pomoc alkoholikovi
Dobry den, je mozne pomoci cloveku, ktery 12 let abstinoval a nyni 3 dny pije, jen v domaci peci? Nechce rici duvod sveho piti. Dekuji. AB

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nevím, v jakém kontextu se ptáte a koho z Vašich blízkých se jedná, ale v zásadě je možné toto: Jistě si sám uvědomuje, že se jedná o relaps (porušení abstinence a riziko recidivy závislosti) a protože předpokládám, že byl asi v minulosti v léčbě a potřebné informace má, je mu jistě zřejmé, že z toho může být problém, pokud se mu to nepodaří rychle zastavit. Nejspíš také ví, že nejadekvátnější řešení je vyhledat odbornou pomoc. V tuhle chvíli není zas až tak podstatné, co je důvodem relapsu - koneckonců nemusí to chtít říct Vám, ale je možné, že bude schopen se svěřit někomu z odborníků. Navíc je to většinou komplikovanější a důvodů je víc a leckdy se dlouhodobě kupí. Myslím, že tedy není zrovna úplně na místě to řešit svépomocí, ale zkusit ho přimět k návštěvě lékaře - např. zajít do AT ambulance nebo kontaktovat zařízení, ve kterém se dříve léčil. Nepíšete odkud jste - takže Vám nemohu doporučit konkrétní kontakty na ambulance, kde by mu mohli pomoci. Tak to uvažte a kdyžtak napište, odkud jste. Zatím přeji hodně štěstí.