alkoholik
bobík
Mám 10 let přítele,který denně vypije 6 až 10 piv,v průběhu celého dne,je znalcem,takže na volné noze,celý den sám v kanceláři já se vracím z práce kolem 18 hod,pak už nikam nejde,ale brzy usne,,se strašnými výkřiky.Včera mě poprosil o pomoc,nemám žádné zkušenosti,jak mu můžu pomoci,co pro to udělat,když má sám zájem,je jiná cesta než protialkoholní léčebna. díky jitka

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud má přítel zájem o pomoc, je možné se obrátit na AT ambulanci ve Vašem regionu (je to psychiatrická ambulance specializovaná na alkohol a toxikomanie - proto zkratka AT) - tam by mu mohli poradit, co se situací dál. Nedokážu takto přes internet posoudit, jak na tom přítel je, ale jako první krok by mohla být ambulantní forma pomoci vhodná. Pokud jde o léčbu, jde to za určitých podmínek ambulantně a ústavní forma není nutná. Rezidenční léčbu by bylo adekvátní využít, pokud by měl přítel závažnější zdravotní potíže a vysazení alkoholu by bylo problematičtější nebo pokud ambulantní léčba nepomůže. Jen upozorňuji, že pokud se jedná o závislost na alkoholu, jedinou šancí je přestat pít alkohol úplně. Při rozvinuté závislosti neexistuje šance na to, že by člověk mohl pít kontrolovaně. Kontakt na psychiatrické ambulance, které nabízí služby pro lidi, kteří se potýkají s takovými problémy jako Váš přítel najdete například na www.drogy-info.cz pod kolonkou Mapa první pomoci. Případně napište, odkud jste a já bych Vám mohla nějaký vhodný kontakt vyhledat. Přeji hodně štěstí.