Škodlivost marihuany
PerNyk
Dobrý den.Už delší dobu kouřím marihuanu a chci říct,že krom "trávy" a haše nemám nijak potřebu drogy víc zkoušet.Chtěl bych se zeptat jak je to s tou všude tak propagovanou blablabla škodlivostí.Na jednom serveru,který vypadal nestranně jsem se dočetl,že jeden RENOMOVANÝ britský institut dělal od roku 70 do r. 2000 - t.j. 30let - výzkum vlivu marihuany na zdraví (z dlouhodobého i krátkodobého hlediska) a nezaznamenal ŽÁDNÉ negativní účinky,pokud dení dávky byly "v rámci normálu".Na těch stránkách bylo něco jako fórum a tak a nevypadalo to jako výmysly.Navíc tam byl odkaz do jednoho britského knihkupectví a tam byla kniha ke koupení.Je to info o výzkumu pravda?Je opravdu škodlivá (když vynecháme to,že se řeže s tabákem který samozřejmě je)...?

Odpověděl: Jakub Minařík
Výzkum o kterém píšete neznám, ale obecně je konopí celkem málo škodlivé, poškození je mnohem menší, než po užívání jiných drog. Takže asi nezbyde než souhlasit. Tím nechcí říci, že kouření konopí by bylo bez rizika. Ale v porovnání s jinými drogami včetně alkoholu je nevýznamné. Může se jednat o poruchy paměti, ztrátu, poruchy motivace, ztrátu zájmu o sex, poruchy soustředění, samozřejmě rakovinotvorné účinky (je to asi 5x silnější karcinogen než tabák), riziko provokace duševní poruchy, ... Poškození je pravděpodobné u denních kuřáků, u občasných huličů je pravděpodobné méně. P.s. Samozřejmě - předpokládám, že hulič plně abstinuje od jiných drog, včetně tabáku a alkoholu.