nora
Tak to tady pročítám, protože hledám odpovědi na můj problém, až jsem se zastavila u schizofrenie. Manžel začal holdovat alkoholu, až se u něj rozvinula závislost. Nebudu to tu rozepisovat, každý kdo prošel peklem s alkoholikem v jedné domácnosti ví, o čem je řeč. Mně však teď šokuje narůstající agresivita a útočnost. Ve střízlivém stavu je hodný jako beránek, můžete na něm dřevo štípat, v opilosti se situace podobá masakru. Možná zveličuji, ale asi dlouho nepotrvá a bude to pravda. Opilý totiž hovoří o zabití. Různé takové opilecké - zabiju tě, jsem oprávněný tě zabít, rozsekám, hlavu roztřískám, atd. Ráno si zřejmě nepamatuje nic. Pije tak střídavě - týden tah, 2-3 dni se léčí, potom pije "slušně" týden, a pak zase agresivita. Je to "jenom" opilství, nebo se to svažuje ke schizofrenii? Někdy mám pocit, že bych ho mohla dát odvézt, ale která záchranka se půjde pasovat s opilcem? Volat policajty se mi zdá ohrozující pro mně, protože to by mi tak lehce nedaroval. Ve hře jsou i deti, není tak snadné odejít, protože ony ho omlouvají a nevěří mi, že by mně mohl opilý i zabít. Mám strach. Jak mu můžu pomoct, když léčení i antabus odmítá? Anebo - jak mám pomoct sama sobě? Je jako vyměněný. Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
To není schizofrenie, to je účinek alkoholu, velmi pravděpodobně závislost. Zavolat policii a záchranku se mi nejeví tak úplně hloupé. Je to lepší, než čekat až vás fakt zabije (alespoň se mi to tak jeví). A také mě napadá, že když zasáhne policie a záchranka, tak se problém otevře a bude je třeba řešit. Není sice úplně jisté, jestli se to vylepší, možná to skončí tak, že budete muset s dětmi uprchnout, ale pokud s tím něco neuděláte, tak to budete nakonec muset stejně udělat. Každopádně dáte manželovi sdostatek jasně najevo, že takhle je to pro vás nadále nepřijatelné. Víte, ono je to jako s jinýma drogama. Dokud člověku nedupnou na kuří oko, tak proč by přestával a nebo to nějak řešil. Manžel se opíjí, křičí na vás že vás zabije a vy to trpělivě snášíte. Tak proč by to měnil? P.s. Jen pro jistotu, než začněte něco dělat, důkladně si to promyslete. Držím palce.