Alkohol - pro. p. Minaříka
Johny
Dobrý den, Je mi 30 a pracuju. Ohledně alkoholu se chci zeptat na následující věc. Nedělá mi problém abstinovat. Tím myslím třeba měsíc a půl ani kapku. V době, kdy si řeknu dost, prostě ani nemám chutě (mimo občasné ataky, které se dají zvládat).Jenže když mi otrne a dám si třeba jen jedno (!!) pivo, mám problém nedat si jich dalších pár. Často pak popíjím kontinuelně několik dnů (3 i 5 - to maximálně) a několik dnů poté je mi blbě. Poněvadž tu původní kocovinu léčím nejlépe po ránu pivem, propracovávám se v období "tahů" třeba na 10-12 piv denně. Nikdo mě nevidí opilého, ale já mám v průběhu dne samozřejmě v hlavě a OK to asi rozhodně není. Střízlivění je pak blbé. Únava, bez nálady, bolest jakoby svalů (ne těch velkých, ale na břiše, hrudníku a pod lopatkama - na dotek, to fakt nevím co je, proč mne bolí břišní svaly??). Pak to odezní a je zas klid. Než mi otrne. Docela mě to děsí, že nejsem schopen si dát jedno dvě po večeři a víc nic. Mohu znát Váš názor? Do léčebny nemohu. Díky Johny

Odpověděl: Jakub Minařík
Existuje typ pijáka, tzv. kvartální. Vyznačuje se tím, že vždycky nějakou dobu abstinuje, pak mu otrne, začne pít, obyčejně v několikadenním tahu, pak vystřízliví a zase nějakou dobu nepije. myslím, že to na vás dosti sedí. Vyvíjet se to může tak, že buď začnete pít furt a nebo se ty vaše tahy začnou přiostřovat a skončí to nějakým průšvihem. Doporučoval bych tedy uvažovat o tom, že byste zašel někam ambulantně, do AT poradny, nebo k psychiatrovi a problém s ním probral. Je to alternativa k léčbě v léčebně. Docházet někam ambulantně a pracovat na své abstinenci. Když napíšete odkud jste, zkusím vám doporučit nějaký kontakt.