alkohol
CUBA LIBRE
DObrý den jsem zoufalá, doufám, že mi pomůžete. je mi 23 let vždycky jsme s přáteli chodili na pivo nebo na pár skleniček, časem jsme začali pít víc ale ze začátku mi to nepusobilo problémy. ted mívám často "okna" i po malé dávce alkoholu a ráno mi bývá špatně i třeba po 5 panácích. (kdysi jsem jich dala 15 a byla jsem OK), v poslední době navíc v opilosti dělám věci, za které se na druhý den stydím. například balím kluky, kterých bych si za střízliva ani nevšimla, přicházím o své kamarády, protože se chovám jak kráva apod. pomozte mi. na léčení někde na protialkoholním nemám čas. studuji. snažím se nepít ale jak si dám jednu sklenku, nemůžu si pomoct a dávám si další a další. je to jako začarovaný kruh. poslední dobou aji častěji zvracím. pomozte!!!!!!! prosím. Díky P.

Odpověděl: Jakub Minařík
Dobře že píšete. To co popisujete je obraz poměrně pokročilé závislosti na alkoholu. To, že snesete méně než dřív bývá popisováno v terminálním stadiu a obyčejně je to v souvislosti s vážným poškozením jater. To zvracení by s tím také mohlo souviset. Lékař, který vás uvidí, by měl pomoci nejen vysadit alkohol, ale i vyšetřit játra. Je možné, že to s nimi bude dosti zlé. Jestli chcete fakt dobrou radu, tak běžte na detox a do konce prázdnin na léčbu, ať to stabilizujete. Máte prázdniny. A navíc - píšete, že studujete, ale pokud se vám to takhle vymkne, tak fakt nedostudujete. Alkohol není moc o.k. na mozek. No, jestli to chcete stabilizovat, tak by bylo moudré navštívit lékaře a požádat jej, aby vám pomohl vysadit alkohol. Podle toho, co píšete, byste mohla mít delirium a ev. na to i umřít. Léčba je celkem jednoduchá, v podstatě nějakou dobu užíváte léky, které usnadní vysazení a zamezí rozvoji nějakých patologických stavů. Co můžete udělat sama: Kupte si vitamin B1 a MagneB6 (obé 3x denně), ev. nějaký mutlivitamin (to pomůže organismu se dát do kopy). K vysazení bude pak stačit myslím oxazepam, napíše vám jej ale lékař, v lékárně koupit nejde. Jen na Rp. Po vysazení je nezbytné úplně abstinovat. Pokud si dáte skleničku, velmi rychle začnete pít to, co před vysazením!!! V zásadě máte 2 možnosti: 1. Abstinovat 2. Upít se k smrti P.s. Asi nejsem posel dobrých zpráv. Rozhodně napište jak to s vámi vypadá. A držím vám palce - budete to potřebovat.