Drogy a antikoncepce...
Mellis.a
Dobrý den, chci se zeptat, pokud mají drogy nějaký vliv na to, když bere žena antikoncepci. Konkrétně Minisiston. Když bere pervitin, nebo když si dá extázi, jestli se tím účinky antikoncepce ruší. Ještě se chci zeptat, jestli to platí i pro TRAMAL. Děkuji moc za vaši odpověď, Mella

Odpověděl: Bára Orlíková
Dle dostupných informací by drogy, ve vašem případě pervitin nebo extáze (resp. MDMA), neměly ovlivňovat účinek antikoncepce, na druhou stranu nevíte, co vše může třeba tableta extáze nebo látka vydávaná za pervitin obsahovat. Ohledně toho Tramalu - poslala jsem Váš dotaz ještě kolegovi MUDr. Tomáši Binderovi, gynekologovi z FN Motol, který by mi měl poslat k dotazu odborný komentář. Jinak - nebezpečí není jen nějaká interakce mezi hormonální antikoncepcí a drogami, popř. léky, ale i to, že si třeba pod vlivem pervitinu zapomenete pilulku vzít. A další věc je, že člověk je často obzvlášť na pervitinu nebo extázi poněkud sexuálně odbržděn a tudíž mu úplně nedochází, že rizikem je jen možné otěhotnění, ale i přenos kdejakých dalších nepříjemností... Pokud dostanu od kolegy nějaké další informace, připojím je za tento dotaz. Když se na tuto odpověď podíváte za pár dní, měla by být doplněna o nějakých pár řádek. A buďte na sebe opatrná. Doplnění: podle informací dr. Bindera ani Tramal nesnižuje účinek antikoncepce.