existuje presna definice?
paja
zdravim, chtel jsem se jen zeptat zda existuje PRESNY seznam latek, ktere jsou pro potreby zakona definovany jako psychotropni a omamne lakty. Lze se tedy nekde dopidit, za ktere latky muzete byt zakonem postizen?

Odpověděl: Bára Orlíková
V přílohách 1 - 11, zákona 167/1998 Sb., máte seznam všech omamných, psychotropních, pomocných látek a prekurzorů - nakládání s těmito látkami je upraveno právě tímto zákonem. Zacházení s těmito látkami není vždy a za jakýchkoli okolností trestné, ale je velmi přísně upraveno - některé látky, které se užívají jako drogy, jsou využívané ve zdravotnictví (např. opiáty) a tento zákon vymezuje kdo, s jakou odbornosti, na základě jakého povolení, a za jakých podmínek může tyto látky využívat pro výzkum, lékařské účely, kdo je může vyrábět a kdo s nimi může obchodovat (míněno např. ve smyslu farmaceutických firem) a vyvážet přes hranice. Pro člověka, který nemá povolení k nakládání s těmito látkami, je zacházení s nimi trestné podle trestního zákony, § 187, § 187a a § 188. K tomu více v rubrice Drogy a zákony na této stránce.