testy
dobrý den, potřebuju vědět, jak dlouho je zjistitelný obsah úč. látek v moči proužkovým testem pro: pervitin, marihuana, heroin, extáze, příp. u jakých drog se toto zjišťuje. Děkuju a přeju pěkný den Jiří

Odpověděl: Bára Orlíková
Testovacími proužky zjistíte ze vzorku moči, zda byla droga v posledním období užita, navíc každá z drog se dá detekovat různou dobu po posledním užití a záleží to nejen na typu drogy, ale i na dalších faktorech, jako je intenzita předchozího užívání a zdravotní stav dotyčného. U drog, které uvádíte, je to orientačně asi takto. Pervitin, 3 - 5 dní, výjimečně déle, pokud bylo řpedchozí užívání dlouhodobé a intenzivní, u extáze také 3 - 5 dní, výjimečně déle - ale u extáze je obvyklé "rekreační" užívání, nikoli intenzivní, třeba každodenní. U heroinu je to jen několik hodin až dva dny. Marihuana se dá detekovat nejdéle, po jendorázovém užití sice jen několik dní, ale při pravidelném intenzivním užívání až několik týdnů. U testování užívání marihuany díky tomu hrozí riziko, že bude moč pozitivní na THC ještě poměrně dlouho poté, co už člověk konopné drogy neužívá. Jinak - testy se vyrábí i na jiné látky, kupříkladu kokain, benzodiazepiny, barbituráty, ... Proč to vlastně potřebujete vědět?