alkohol
geeog
Moje kamarádka je alkoholik.Lze vůbec takovému člověku pomoci když jse dobrovolně léčit nechce.Takoví spůsob vnímá ne jako pomoc protože žádnou nepotřebuje,ale jako nátlak na svoji osobu.Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, co popisujete, je docela složitá situace - chápu, že byste chtěl/a kamarádce pomoci, ale pokud ona nechce a pití nevnímá jako problém a nepřipouští si, že její situace není dobrá, tak jí bohužel moc pomoci nemůžete. Předpokladem pro to, aby se dotyčné dalo pomoci je to, že sama bude chtít se svou situací něco dělat. Jediné, co mě napadá, je možná forma toho přesvědčování k léčbě - pokud to formulujete tak, že je na tom strašně a že by se měla léčit, tak to spíš bude vnímat jako nátlak na svoji osobu, než když to formulujete tak, že máte o ni starost, že si všímáte, jak to má s pitím a že vás to trápí. Zkuste to označit jako svůj problém a sdělit jí, že máte o ni strach a že ji podpoříte, pokud by se rozhodla pro nějakou odbornou pomoc. Nemusí se jednat hned o nějakou ústavní léčbu, ale lze zkusit nejprve ambulantní. Ambulantní péči poskytují třeba AT ambulance, které jsou obvykle v každém okrese. Bohužel nemám o její situaci víc informací a tak Vám těžko mohu poskytnout nějakou konkrétnější radu.