extáze
kaktus
Jak mohu zjistit, zda osoba mi blízká je "čistá"? Existují nějaké laknusové papírky, nebo podobný jednoduchý test např. z moče, a jsou dostupné? I finančně? Nebo jak jinak mám zjistit, že jsou pravdivá slova přítele, který tvrdí, že už nic nebere.....když bral? Podle jeho chování jsem to celá léta nepoznala. Chci hmatatelný důkaz. Je ochoten test podstoupit, když budu mít podezření. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Testy, které se provádí ze vzorku moči, existují. Jsou dostupné v lékárnách a jeden tento jednorázový test stojí kolem stovky. Můžete se podívat i na stránky výrobce www.dynex.cz a pokud vím, tak se dají objednat i přes internet, na www.lekarna.cz. No, jen k tomu mám poznámku - MDMA se dá detekovat 3 - 5 dní po posledním užití. Takže pokud si dotyčný vezme MDMA dnes a vy mu za týden uděláte testy, budou pravděpodobně negativní. Navíc, test nezachytí akutní intoxikaci, test prokáže užití látky ve vzorku moči až po pár hodinách od užití drogy. Pokud mu uděláte test jednou, tak budete mít hmatatelný důkaz pouze pro to, že v posledním týdnu MDMA nevzal... A přemýšlela jste také o tom, co budete dělat, když bude ten test pozitivní - tj. že váš přítel drogu v nedávné době užil? Máte připravený nějaký scénář? Nevím, nakolik závažné byly problémy vašeho přítele s touto drogou nebo i s jinými drogami a zda by byla na místě nějaká odborná pomoc. Když byste se chtěla zeptat na něco dalšího, tak klidně napište. Zatím přeji hodně štěstí.