Jak moc mi to uškodí?
Slavomír
Dobrý den, užívám pervitin, ovšem pouze pro jeho stimulační účinky. Ne proto, že bych byl smažka, ale protože, když si dám, tak všechno stíhám líp a rychleji. Mam pak lepší výsledky ve škole i mimo ni. Rád bych věděl, jak moc mi může zdravotně či jinak ublížit, dopřeju-li si 3 krát týdně "čáru" ? Pervitin užívám pouze šňupáním a to už zhruba 3 měsíce, zatím na sobě nepozoruji žádné viditelné změny. Za odpověď předem děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Víte, valná část lidí užívá pervitin pouze pro jeho stimulační účinky, proto že jim na pervitinu jde pak všechno líp. Aspoň ze začátku... Chápu informaci, že máte lepší výsledky ve škole, moc nevím, co myslíte informací, že máte lepší výsledky i mimo školu (tedy nevím, v čem máte ty lepší výsledky a jak se to projevuje), takže na to moc reagovat nemůžu. A také úplně nevím, jaký význam má pro vás pojem smažka, takže to také komentovat nebudu. Ale dát si třikrát týdně čáru není zas tak málo. To, že zatím nepozorujete viditelné změny může být nejen tím, že žádnou nejsou, o čemž bych se odvážila trochu pochybovat - na to má pervitin poměrně razantní účinek, než aby to zůstalo beze změn - ale také tím, že si je nemusíte úplně hned a rychle uvědomit. Změna je především to, že narozdíl od období, kdy jste s pervitinem zkušenost neměl, teď ho užíváte třikrát týdně, abyste svůj život zvládal dle svých představ lépe. Ublížit vám to jistě může. Nejen proto, že užívání pervitinu vám může způsobit různé zdravotní komplikace a některé z nich mohou být dost závažné. Více info o nich najdete v textu o pervitinu na těchto stránkách, pod rubrikou Stimulační drogy / Pervitin. Taky se můžete předávkovat, i když šňupete, přivodit si toxickou psychózu a jiné psychické potíže, a v neposlední řadě závislost. Mám zkušenost, že v okamžiku, kdy člověk nějakou dobu užívá a ptá se na to, zda mu to nějak uškodí nebo zda není závislý, tak už obvykle jednou nohou v potížích je, ne-li oběma. Za další tři měsíce to může dopadnout tak, že budete brát každý den nebo v různých týdenních tazích, nebudete schopný chodit do školy a vaše vztahy se začnou sypat. Závislost nepřichází tak, že o ní hned víte. V tom je ta záludnost. A taky v tom, že nikdo, kdo vlítne do drog, do nich nevlítne jen tak. Ta droga, jakákoli, zaplní nějaké slepé místo v jeho životě, ale tahle náplast dlouho nevydrží, za čas jsou ty rány ještě horší. Takhle přes internet toho bohužel asi moc nevyřešíme, ale zkuste uvažovat o tom, proč potřebujete být lepší ve škole než jste. Proč a v čem vám pomáhá pervitin, když ve škole nejste. Co vás nutí být v životě výkonnější a rychlejší než jste. Možná to vypadá jako banalita nad něčím podobným uvažovat. Ale je jediná šance, jak se pokusit řešit svá slepá místa jinak. Protože pervitin vás při vašem dosavadním tempu dosti rychle semele. Když byste chtěl v rozhovoru pokračovat, tak zas napište.