Šnupanie...
silvianm
Som vysokoškoláčka a robím prieskum medzi mladými ľudmi. Zaujímalo by ma, koľko % ľudí drogy šnupuje, a ktoré patria medzi najvyhľadavanejšie, najsilnejšie, najdostupnejšie drogy a aké majú možnosti mladí ľudia,kt. by chceli prestať - čiže návikovosť daných drôg... Odpoved prosím poslať na mail...Dakujem

Odpověděl: Martin Šefránek
Mezi "nejvyhledávanější" a "nejdostupnější" ilegální drogy na české scéně lze zařadit marihuanu, extázi, pervitin a heroin. Mezi nejdostupnější legální drogy patří alkohol, tabákové cigarety a rozpouštědla (zejména toluen). Myslíte-li termínem "nejsilnější" riziko potenciální závislosti, pak k těm nejvíce rizikovým náleží heroin a pervitin. Pro lidi, kteří chtějí přestat s užíváním návykových látek se nabízejí tři základní typy léčby: ambulantní, ústavní a komunitní. (O jednotlivých typech blíže na adrese www.sananim.cz). Máte-li zájem o statistická data týkající se české drogové scény doporučujeme vám obrátit se na Hygienickou stanici hl. m. Prahy, odd. drogové epidemiologie a prevence. Adresa: Sázavská 4, Praha 2, 120 00, tel: 02/251036, 24212039, 90001951, 24482933.