Tabák, tráva a nos ;)
Pro pana Minaříka
Dobrý den Zruba tři roky jsem intenzivně kouřil, čtyři roky jsem velmi intenzivně kouřil marihuanu. Nyní již ani jedno téměř vůbec neužívam. Jakmile jsem ale přestal užívat tyto drogy, tak mi začala zduřovat sliznice, spousta hlenů apod. Ale to jsem docela čekal, ale ta sliznice, je mi to nepříjemné. Když jsem přestal, byl jsem tehdy nemocný a doktor mi doporučil Otrivin. Jelikož denně místo trávy denně cvičím jógu, tak potřebuju mít naprosto volné dýchací cesty. Tak si musím Otrivin kapat zruba čtyřikrát denně. Mamka a známí mě před tím už varují, protože je to již rok co si denně kapu. Chtěl bych se zeptat, zda nevíte o nějaké alternativní léčbě, či co by to mohlo způsobit ;) Na ORL se mi moc nechce ;) Pracoval jsem dříve v nemocnici a vím, jaké to tam je psycho. Rád bych, zda by jste mi třeba nepomohl vy ;) Když si dám třeba cígo po delší době, dokonce si nemusím někdy ráno kápnout ;) a můžu normálně cvičit. Jakmile jsem třeba ale třeba na týden spadl do trávy a tabáku, potíže se sliznicí okamžitě přišly, stejně jako když neberu. No, ještě bych dodal, že když si kápnu, nic nevysmrkám, prostě se uvolní sliznice ;))))) Tak jo, to je asi vše,co jsem chtěl napsat, mějte se hezky, s pozdravem Filip

Odpověděl: Jakub Minařík
No, zkuste nosní spray Euphorbium, ev. takovou tu jogínskou techniku, jak se nos vyplachuje vlažnou slanou vodou (klidně i 7x denně) - pomalu, po kouskách se nasává vodu nosní dírkou. Existuje také nosní olej Coldastop s vitaminem A a E - pomůže sliznici se zreparovat. Efekt nemůžete čakat hned, bude nejspíše několik týdnů trvat, ale pokud vydržíte sliznice se zklidní. Soudím, že je celá "zpitomělá" a přestala fungovat taková její regulace. Jinak dlouhodobým užívání kapek typu Otrivin, ... si můžete způsobit celkem obstojné obtíže, sliznice pomalu atrofuje, ... Pokud by to nepomohlo, zkuste zajít třeba jen za praktickým lékařem. Někdy pomůže krátkodobé užívání nějakých kapek z kortikoidy a ono se to vylepší. Pozor - nesmí se také užívat dlouhodobě! P.s. Jinak vás docela chápu. Mám od dětství zlomený nos a obtíže s dýcháním nosem mě taky dost otravují.