pervitin + alkohol
seana
Dobrý den, mám menší problém, rozhodla jsem se přestat užívat nadobro pervitin, ale občas zvláště když jsem opilá jsou mé chutě nesnesitelné a nedají se nijak ovládnout. Dříve mě užívání pervitinu bavilo ( poprvé jsem ho vyzkoušela s mou nejlepší kamarádkou, když nám bylo 15 náct let a to přímo do žíly ( teď je nám oběma 24. let) a pak jsme si dávaly celou střední školu tak 1x až 2 x do týdne, stále jsme ale měly spoustu jiných zájmů. Po střední škole jsme s tím chtěly už vážně seknout a na čas podařilo se nám braní omezit, ale nikdy se nám nepodařilo přestat úplně. Vždy když jsme se cítily opět dobře nebyl důvod s perníkem přestávat. Poslední tři roky jsem pervitin začala brát ne pro to že by mi přinášel něco nového, ale pro to abych se vyléčila z něšťastné lásky a dojezdy jsem začala přepíjet dost hustě alkoholem. Mé depresivní stavy se začaly rapidně zhoršovat a často jsem myslela na to že nic už pro mě nemá cenu. Teď si myslím že už je to za mnou a že bych mohla mít šťastný život, ale ty vzpomínky a děsivé noční můry se mi stále vracejí....vydržím vždy bez perníku tak měsíc.. pak se objeví ty vzpomínky a já přestanu uvažovat reálně....zapomenu na to jak mě pervitin ničil život a ta chuť se nedá nijak ovládnout. Za střízliva se mi to už nestává, i když na to myslím, zvládám to...ale pokud si dám pár sklenek vína mé předsevzetí jsou náhle v tahu. Co mám dělat abych se zbavila té své psychické závislosti nadobro ? Vážně bych už po 10. letech zkušeností s perníkem chtěla žít normálně a na perník jednou provždy zapomenout. Chtěla bych poprosit zdali byste mi mohli doporučit nějakou terapii, co by pro mě a mou nejlepší kamarádku( ta má podobný problém) byla nejvhodnější. Děkuji. Seana

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, jednímz pravidel doléčování, tedy kontaktu a terapie po úspěšné léčbě je i důsledné vyvarování se alkoholu. To co popisujete Vy se stává mnoha lidem dříve závislým na drogách. Alkohol prostě odbourává zábrany. Pravidla a zákazy, které máte normálně v hlavě se alkoholem rychle rozpouštějí. Proto je třeba se aspoň zpočátku, než svou závislost zvládnete, vyvarovat i alkoholu. Jinak máte pravdu, že by pro Vás byla vhodná nějaká terapie, kde by se pracovalo hlavně na prevenci relapsu, aby jste zase znovu nevzala drogu aby jste věděla, co dělat, dkyž dostanete chutě. Ráda Vám někoho doporučím, jen napište, kde by to mělo být, v jakých místech republiky. Zatím s pozdravem Jana Justinová