Psycho
Sandy
Dobrý den, potřebuji Vaši radu, jsem rok a půl čistá od pervitinu, docela dobře jsem to zvládala, ale ted se řítím někam a vůbec nemám tušení kam, ....ne neberu zas ale je tu něco jiného... už měsíc pracuji ve dne a mám druhou práci i v noci, spím tak 4 hodny denně, když se poštěstí tak i 8, mám hepatitidu C, léčím se , ale do toho už ten měsíc piju každý den ....ne moc,ale pár panáků whisky....už takhle nemůžu, nemůžu být nezodpovědná vůči svému zdraví, a ani se neumím rozhodnout kterou práci si mám nechat....zůstala jsem jeden doma a stejně sem si neodpočinula....musela jsme něco dělat...nevím co se to se mnou dějě, ale už jsem i psychicky na dně....neumím se představit že budu mít volno, do toho ty panáky....já z tohoto kolotoče neumím vystoupit, prosím poradte mi co mám dělat????,mám pocit že před sebou někam zdrhám a snažím se zapomenout, ale vůbec nevím proč....fakt už nemůžu....prosím poradte mi, mám pocit, že udělám něco co nechci...děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Nepisete, zda jste byla nekde v lecbe nebo se vam podarilo s pervitinem prestat bez lecby - pokud jste byla v lecbe, mozna by nebylo od veci se kontaktovat na nekoho z pracovniku toho zarizeni, pripadne se obratit na nejaky dolecovaci program, a zkusit celou situaci probrat osobne. I pokud byste v lecbe predtim nebyla, neni myslim taky uplne od veci obratit se na nejakou odbornou pomoc - ne ze by to clovek nebyl schopen zvladnout sam, ale s tou odbornou podporou ho to prinejmensim stoji mnohem mene usili, zklamani a omylu a taky casu. Myslim, ze tohle neni na to, aby se nam to podarilo vyresit takhle pres internet - bohuzel ale nepisete, odkud jste, abych Vam mohla doporucit nekoho z kolegu, kam se obratit. Moje zkusenost je ta, ze drogy prekryji po dobu, kdy clovek bere, spoustu slepych mist a problemu, ktere zacnou vyplouvat na povrch po nejake dobe abstinence od drog - presne ve chvili, kdy uz prestava byt vasim jedinym zivotnim problemem a programem to, abyste si nedala, kdyz uz jste se dala trochu do poradku - tak se to znovu objevuje a clovek kolikrat ani nevi, odkud se to bere a co to je, ale citi se tak nejisty, ze se uchyluje k dalsim unikum, podobnym jako byly predtim drogy. Bohuzel se to muze vymknout natolik, ze muzete vlitnout zpatky do drog nebo se muzete znicit prepracovanim, alkoholem, unavou, pokud se vam nepodari se nejak zacit orientovat v tom, co tenhle stav zpusobuje a nepokusite se pricin zbavit. Zkuste nepanikarit. Je fakt, ze komukoli, kdo mel driv problem s drogama, se muze stat neco podobneho jako vam. Spis je to pravidlo nez vyjimka. Napiste mi, odkud jste a pokusime se vymyslet, co by vam pomohlo. A taky napiste, zda jste v interferonove lecbe s tou hepatitidou - vas stav by mohl souviset i s uzivanim interferonu. Zatim se drzte a zkuste min pit a vic spat (i kdyz to sama vite) - tenhle zivotni styl neni pro vase jatra uplne nejlepsi :)